۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار به دهیاری های استان مرکزی تزریق شد

اقتصاد ایران: اراک- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: ۵۵۳ میلیارد تومان اعتبار از ابتدای سال تاکنون به دهیاری های این استان تزریق شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پاکپور پیش از ظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ارتقای سطح دانش دهیاران را امری مهم دانست و افزود: سال گذشته ۱۴۰ کارگاه آموزشی با حضور ۷۱۸۰ نفر و از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۸ کارگاه برای ۳۶۵۴ نفر برگزار شد که در این خصوص موفق به کسب رتبه برتر کشور در جشنواره آموزش دهیاری‌ها در سطح کشور شدیم.

وی تقویت و احیای روستاها را تضمینی برای حیات کشور دانست و گفت: روستاییان و عشایر کشور نقش مهمی در تأمین و امنیت غذایی، حفظ، حراست از فرهنگ، میراث روستایی و حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور دارند.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: از مجموع یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۵ نفر از مجموع جمعیت استان، ۳۲۳ هزار و ۶۲۹ نفر در روستاها سکونت دارند.

جمعیت روستایی استان مرکزی ۲۳ درصد است

وی با بیان اینکه ۱۱۱۶ روستا در استان مرکزی وجود دارد، اظهار کرد: میانگین جمعیت روستایی کشور ۲۶ درصد و جمعیت روستایی این استان ۲۳ درصد است که ۳ درصد از میانگین کشوری پایین‌تر است.

وی شمار دهیاری‌های استان مرکزی را طی سال گذشته ۷۹۱ دهیاری عنوان کرد و افزود: با پیگیری‌های به عمل آمده ۶۷ دهیاری جدید با جمعیت بالغ بر ۲۰ خانوار در این استان تأسیس شد.

پاکپور ادامه داد: ۸۰۲ روستا دارای نهاد تصمیم گیری مدیریت شوراها هستند که ۲۴۶۲ نفر به عنوان نمایندگان مردم در روستاها پیگیر مطالبات آنها هستند.

وی کمبود نیرو در دهیاری‌ها را یکی از چالش‌های مدیریت روستایی بیان کرد و گفت: با پیگیری‌های به عمل آمده آزمون برای بیش از هزار نفر داوطلب برگزار شد که بکارگیری ۲۷۲ نفر جهت پست‌های خالی سازمانی دهیاری اخذ شده که تعدادی از افراد واجد شرایط برگزیده شدند و باید اذعان کرد که این آزمون برای نخستین بار به صورت پایلوت در استان مرکزی برگزار شد.

ارتقای درجه ۵۹۲ دهیاری استان مرکزی

وی همچنین، ارتقای درجه نهاد دهیاری، افزایش تعداد پست‌های سازمانی، ارتقای مدرک تحصیلی و افزایش حقوق دهیاران را طی سال گذشته یکی از اقدامات قابل توجه این سازمان عنوان کرد و افزود: از پارسال تا کنون در مجموع ۵۹۲ دهیاری استان مرکزی ارتقای درجه پیدا کردند که این میزان، ۷۰ درصد دهیاری‌های استان را در بر می‌گیرد.

پاکپور این اقدامات را در راستای ارتقای دهیاری‌های استان دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۱۸۰۰ دهیار برای اولین بار تحت پوشش خدمات بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: سال گذشته ۹۴۴ میلیارد تومان اعتبار به دفتر امور روستایی و شوراهای این استان تخصیص یافت که این میزان از ابتدای امسال تاکنون ۵۵۳ میلیارد تومان بوده است و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، اعتبارات واریزی به دهیاری مرکزی ۴۷ درصد افزایش یافته است.

پاکپور گفت: سال گذشته در مجموع بالغ بر ۱,۵۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل ارزش افزوده به دهیاری‌های استان مرکزی تخصیص یافته است.

وی با اشاره با اینکه سال گذشته ۱۰۳۷ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۹۳۸ میلیارد تومان توسط دهیاری‌های این استان اجرا شد، گفت: امسال نیز در هفته دولت ۳۴۳ پروژه عمرانی با مبلغی بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان اجرا شده است که بر اساس سامانه منتاک این استان همواره در افتتاح پروژه‌های هفته دولت جزو سه استان برتر کشور بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ