تمدید زمان ثبت نام رای دهندگان در کارولینای جنوبی

اقتصاد ایران: دادگاهی در کارولینای جنوبی، زمان ثبت نام رای دهندگان در این ایالت را به دلیل وقوع طوفان مرگبار هلن، ۸ روز دیگر تمدید کرد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، قاضی دنیل کوبل از دادگاه ایالتی کارولینای جنوبی، در یک جلسه استماع مجازی، زمان ثبت نام رای دهندگان در این ایالت را به دلیل وقوع طوفان مرگبار هلن، 8 روز دیگر تمدید کرد.

بر این اساس، درخواست های حضوری، آنلاین و پستی برای شرکت در انتخابات تا تاریخ 14 اکتبر پذیرفته می شود.

این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که مقامات دموکرات این ایالت در دادخواستی اظهار کردند که تلفات و خسارات ناشی از طوفان مرگبار هلن، مانعی برای ثبت نام رای دهندگان برای شرکت در انتخابات است.

بر این اساس، حزب دموکرات کارولینای جنوبی در یک کنفرانس خبری گفت: بسیاری از شهروندان این ایالت همچنان بدون برق و اینترنت هستند و بسیاری از ادارات دولتی شامل اداراتی که مسئول ثبت نام رای دهندگان هستند، همچنان به دلیل تاثیرات ناشی از طوفان، بسته هستند.

رئیس حزب افزود: هدف ما ساده است: اطمینان از اینکه هر شهروند در کارولینای جنوبی فرصت ثبت نام و حق شرکت در انتخابات را صرف نظر از سیاست های خود و در مواجهه با خسارات ناشی از طوفان هلن داشته باشد.

وی تصریح کرد حفاظت از حق رای، بخش اصلی دموکراسی ماست. ما خواستار این تمدید مهلت زمانی شدیم تا هیچ شهروندی در این ایالت از این حق محروم نشود و همه شانس رای دادن را داشته باشند.

کمیسیون انتخاباتی کارولینای جنوبی نیز در این باره گفت: برخی اداره های منطقه ای ثبت نام رای دهندگان، پیش از آنکه بتوانند برای ثبت نام باز شوند، روزها بسته بودند. برخی از این ادارات نیز همچنان بسته هستند.

این در حالی است که دادگاه های ایالتی در سال 2018 نیز چنین حکمی را در مواجهه با طوفان فلورانس صادر کرده بودند. دموکرات های کارولینای جنوبی مدعی شدند که دادستان کل و فرماندار باید چنین دادخواستی را مطرح می کردند اما این کار را نکردند.

طوفان سهمگین هلن که از هفته گذشته آمریکا را در نوردیده است، تا کنون در 6 ایالت این کشور 200 کشته بر جای گذاشته است.

این تعداد کشته در شش ایالت آمریکا به جا مانده و طوفان هلن را به مرگبارترین طوفان در آمریکا از زمان وقوع طوفان کاترینا در سال 2005 تبدیل کرده است.

طبق گفته PowerOutage.us، نزدیک به یک میلیون مشترک برق در آمریکا تا صبح پنجشنبه همچنان بدون برق بودند. بیشتر آنها در کارولینای آمریکا هستند، جایی که ارائه‌دهنده «دوک انرژی» می‌گوید بخش‌های عمده شبکه برق به راحتی از بین رفتند.

سیل سریع هلن تیرهای برق و خطوط برق زیادی را از بین برد و اکنون زیرساخت‌ها باید بازسازی شوند.

در برخی از شهرستان‌های جورجیا و یکی در کارولینای شمالی، شرکت‌های خدمات شهری می‌گویند که بیش از 90 درصد مشترکین آنها هنوز در تاریکی هستند. در یک شهرستان کوچک جورجیا جنوبی، 99 درصد خانه ها و مشاغل بدون برق هستند.

این در حالی است که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر (15 آبان) برگزار می شود و در حال حاضر رقابت تنگاتنگی بین دو نامزد انتخابات وجود دارد.

انتهای پیام/        

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ