بدن شما در این دو سن یکباره پیرتر می شود

اقتصاد ایران: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پیری تنها به صورت تدریجی رخ نمی‌دهد بلکه در سنین مشخصی مانند ۴۴ و ۶۰ سالگی با تغییرات ناگهانی همراه است. این تغییرات می‌تواند تأثیر مهمی بر سلامت کلی فرد داشته باشد و به توسعه روش‌های پیشگیرانه جدید برای بیماری‌های مرتبط با پیری منجر شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول هلث پیری فقط به شکل تدریجی اتفاق نمی‌افتد، بلکه در سنین خاصی مانند ۴۴ و ۶۰ سالگی به صورت ناگهانی هم رخ می‌دهد. طبق نتایج یک پژوهش جدید، از ابتدای دهه‌ی ۴۰ زندگی تغییراتی در متابولیسم چربی‌ها اتفاق می‌افتد، در حالی که در حدود ۶۰ سالگی عملکرد کلیه‌ها، متابولیسم کربوهیدرات‌ها و تنظیم ایمنی کاهش می‌یابد. همچنین، این پژوهشگران تغییرات قابل توجهی را در پوست، ماهیچه‌ها و ریسک بیماری‌های قلبی در دهه‌های ۴۰ و ۶۰ شناسایی کرده‌اند.

این مطالعه شامل ۱۰۸ نفر از کالیفرنیا، بین سنین ۲۵ تا ۷۵ سال بود و نیاز به تحقیقات بیشتری برای تأیید یافته‌ها وجود دارد. اما این نتایج می‌تواند به توسعه آزمون‌های تشخیصی و استراتژی‌های پیشگیرانه برای بیماری‌های مرتبط با پیری منجر شود.

زندگی طولانی الزاماً با داشتن دوران پیری سالم یا فعال همراه نیست. بر اساس گفته‌های مایکل اسنایدر، مدیر مرکز ژنومیک و پزشکی شخصی‌سازی شده در دانشگاه استنفورد، اکثر افراد بین ۱۱ تا ۱۵ سال از عمر خود را در شرایط نامساعد سلامت سپری می‌کنند. اسنایدر در ایمیلی اظهار داشت: «ما می‌خواهیم طول مدت سلامتی افراد را به اندازه طول عمرشان افزایش دهیم و در حالت ایده‌آل طول عمرشان را نیز بیشتر کنیم.»

نقش میان‌سالی در پیری سالم

مطالعات پیشین نشان داده‌اند که وضعیت سلامتی در میان‌سالگی (بین ۴۰ تا ۶۵ سال) تأثیر مهمی بر سلامتی در دوران پیری دارد. برای مثال، یک مطالعه در سال ۲۰۱۸ نشان داد که عواملی مانند داشتن وزن سالم، فعالیت بدنی منظم، رژیم غذایی با کیفیت و عدم مصرف سیگار در میان‌سالگی با سلامتی بهتر در دوران پیری مرتبط هستند.

پژوهش جدید نیز به این مجموعه از تحقیقات افزوده و اهمیت ایجاد عادات سالم در اوایل زندگی را برجسته می‌کند. به گفته کنث بوکوار، مدیر مرکز تحقیقات پیری در دانشگاه آلاباما، "سلامتی در دهه‌های ۶۰، ۷۰ یا ۸۰ زندگی، توسط کارهایی که در دهه‌های قبل انجام می‌دهید تعیین می‌شود."

تغییرات سبک زندگی و بهبود دوره‌ی سلامتی

این پژوهش نشان داده است که مولکول‌ها و میکروب‌های مرتبط با پیری در نقاط خاصی از زندگی کاهش می‌یابند. با این حال، مطالعات بیشتری نیاز است تا مشخص شود آیا این تغییرات مولکولی در گروه‌های مختلف افراد نیز رخ می‌دهد یا خیر.

پژوهشگران معتقدند که پیری امری اجتناب‌ناپذیر است، اما با ایجاد تغییرات سبک زندگی می‌توان برخی از ریسک‌های مربوط به بیماری‌های مرتبط با پیری را کاهش داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ