ارائه بیش از ۱۸۶ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در زندان‌های اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل گفت: ۱۸۶ هزار و ۸۵۱ نفر ساعت آموزش مهارتی طی ۶ ماهه گذشته سال‌جاری در زندان‌های استان اردبیل ارائه شد.

رحیم یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: طی ۶ ماهه گذشته سال‌جاری ۱۸۶ هزار و ۸۵۱ نفر ساعت آموزش طی ۱۲۳ دوره برای یک‌هزار برای ۶۲۷ نفر دوره از مددجویان زندانی شهرستان‌های اردبیل، مشگین‌شهر، خلخال و پارس آباد در ۵۴ حرفه ارائه شد.

وی کم سرمایه‌بر بودن آموزش‌ها را از مهمترین ویژگی آنها عنوان کرد و گفت: تأسیسات، صنایع خودرو، مکانیک، آشپزی، صنعت ساختمان، قالیبافی، آرایش و پیرایش، خراطی، آرماتور بندی و کشاورزی از جمله دوره‌هایی است که برای مدد جویان زندانی توسط این اداره کل ارائه می‌شود و افراد آموزش دیده می‌توانند با حداقل سرمایه وارد چرخه درآمدزایی و نسبت به اشتغال خود اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل بیان کرد: بیکاری و فقدان مهارت، یکی از علل گرایش به اعتیاد، بزهکاری و خلاف است و همچنین داشتن مهارت در فرد، ضمن ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال، به تقویت اعتماد به نفس و شأن اجتماعی فرد کمک می‌کند.

یونسی خاطرنشان کرد: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه ای به زندانیان کشور از دهه هفتاد آغاز و تاکنون این آموزش‌ها با همکاری متقابل سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور ادامه داشته است.

وی با تاکید بر رشد سالیانه تعهدات و عملکرد آموزشی در این بخش افزود: آموزش‌های مهارتی در زندان‌ها با توجه به نقش سازنده ای که در روحیه و خودباوری و تأمین معاش آینده مددجویان ایفا خواهد کرد، مورد استقبال زندانیان قرار گرفته است.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از جرایم بیکاری است، ادامه داد: نداشتن حرفه و مهارت یکی از دلایلی است که برخی از افراد به سرقت و مصرف مواد مخدر روی می‌آورند که اگر به افزایش مهارت و حرفه در بین افراد اقدام کنیم، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

یونسی خاطرنشان کرد: این افراد که مورد آموزش مهارت‌های فنی و حرفه ای قرار می‌گیرند، با کمک سازمان زندان‌ها، بخش خصوصی و سازمان فنی و حرفه‌ای، بلافاصله بعد از آزادی جذب تولیدی‌ها، کارگاه‌ها و بنگاه اقتصادی می‌شوند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ