فعالیت موج بارشی همرفتی/ هواشناسی اصفهان هشدار سطح زرد صادر کرد

اقتصاد ایران: اصفهان- اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به فعالیت موج بارشی و وقوع ناپایداری‌های همرفتی به ویژه در نیمه شمالی استان از بعد از ظهر امروز، هشدار سطح زرد صادر کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

بر همین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد که بر اثر فعالیت موج بارشی همرفتی از بعد از ظهر امروز شنبه و طی روز یکشنبه، بارش باران، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و وقوع توفان لحظه‌ای و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی اصفهان، موج بارشی مناطق شمالی استان را فرا می‌گیرد و وزش باد و گردو خاک در مناطق مرکزی اصفهان انتظار می‌رود.

در اطلاعیه امروز اداره کل هواشناسی استان اصفهان آمده است که موج بارشی همرفتی به ویژه اردستان، بادرود، نطنز، زواره، چوپانان، خور و بیابانک، خوانسار، کاشان، گلپایگان، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نائین، هرند و ورزنه را در بر می‌گیرد.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نسبت به احتمال آبگرفتگی محلی معابر و جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و محصولات کشاورزی، پوشش گلخانه‌ها و سازه‌های موقت و داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال هشدار داده و توصیه کرده است که هموطنان
در سفرها در نواحی کوهستانی و گردنه‌ها احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم خودداری از تردد یا اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اجتناب از پرواز گلایدر و هواپیماهای آموزشی و بالگرد، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی، جابجا نشدن عشایر یا چرای دام در ارتفاعات، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، خودداری از سم یا محلول‌پاشی باغات و مزارع در هنگام وزش باد و بارندگی و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف تاکید کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ