۳۰ هزار سالمند زیر چتر حمایتی کمیته امداد خراسان‌جنوبی

اقتصاد ایران: بیرجند- معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: ۲۳ هزار خانوار سالمند در قالب ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا حسینی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: احسان به والدین و سالمندان سفارش مؤکد قرآن است و رویکرد کمیته امداد از ریشه دینی و اهداف این نهاد برگرفته از تعالیم انسان‌ساز قرآن است.

به گفته معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی ۲۳ هزار خانوار سالمند در قالب ۳۰ هزار و ۸۰۰ نفر تحت حمایت این نهاد هستند و خدمات حمایتی به این افراد سالمند ارائه می‌شود.

حسینی با بیان اینکه کمیته امداد خدمات متنوعی به مددجویان سالمند تحت حمایت بر اساس نوع نیاز آنها ارائه می‌کند، تصریح کرد: این نهاد در تلاش است با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی استان و همراه کردن مسئولان و مؤسسات و مراکز نیکوکاری و مشارکت حامیان و خیران خدمات بیشتری به سالمندان تحت حمایت ارائه کند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از برنامه‌های این نهاد در هفته تکریم منزلت سالمندان، بیان کرد: علاوه بر کمک‌های مستمر در طول سال به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت شامخ سالمندی با برگزاری همایش تجلیل از سالمندان در بشرویه و اهدای یک دستگاه اکسیژن ساز در عشق آباد به بیمار دچار عارضه ریوی سالمند را انجام دادیم.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اعزام ۱۲۰ نفر از سالمندان به اردوی یک روزه به رزگ در هفته سالمندان افزود: امسال ۱۲۹ سالمند به پیاده روی اربعین رفتند و ۲۱ نفر هم در قالب کاروانی به زیارت کربلای معلی مشرف شدند.

به گفته وی افزون بر این از ابتدای امسال ۴۹ سالمند تحت عنوان اردوی شوق زیارت به مشهد اعزام شدند و ۶۲۵ نفر از سالمندان در کارگاه‌های آموزشی ویژه سالمندان شرکت کردند.

معاون حمایت و معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان با اشاره به واگذاری گفت: کمیته امداد در راستای تحقق احکام برنامه ششم و به منظور بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های موجود در بدنه مردمی، کوتاه‌کردن فرآیندها، تسهیل در ارائه خدمات، ارتقای کیفیت خدمات مددکاری و… پرونده ۱۷ هزار و ۸۰۴ سالمندان تحت حمایت این نهاد به ۶۹ مرکز نیکوکاری واگذار شده است.

حسینی هدف از این اقدام را بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی خیریه‌ها وسازمان‌های مردم نهاد بر شمرد و تصریح کرد: خدمت‌رسانی بهتر و مطلوب‌تر، رفع مشکلات نیازمندان و تأمین نیازهای آنها و کوچک‌سازی و چابک‌سازی سازمان از دیگر اهداف واگذاری پرونده‌ها به مراکز نیکوکاری است.

وی افزود: ارائه آموزش‌های چهره به چهره و مؤثر در سبک زندگی، ارائه خدمات مطلوب‌تر به سالمندان، توانمندسازی خانواده‌های مستعد و افزایش رضایتمندی عمومی از برنامه‌های حوزه حمایت است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ