۸۱۴ هزار تن کالا از مازندران به اتحادیه اوراسیا صادر شد

اقتصاد ایران: نوشهر- ناظر گمرکات مازندران گفت: طی نیمه نخست سال جاری ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران با اوراسیا از ۲۶۰ میلیون دلار فراتر رفته و به ۸۱۴ هزار تن رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر جمشیدی افزود: طی ۶ ماهه نخست سال جاری با افزایش ۶ درصدی، ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران به کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۲۶۰ میلیون و ۹۳ هزار دلار بوده است.

ناظر گمرکات مازندران و مدیر کل گمرک نوشهر با اعلام این مطلب افزود: طی مدت مذکور صادرات از گمرکات مازندران به مقصد کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا بالغ بر ۸۱۴ هزار تن به ارزش ۵۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده که از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب ۳۰ و ۶۱ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ نشان می‌دهد.

وی صادرات از گمرکات مازندران به کشورهای فدراسیون روسیه با ۴۶ میلیون و ۸۵۴ هزار دلار؛ قزاقستان با ۸ میلیون‌و ۸۳۵ هزار دلار، ارمنستان با یک میلیون و ۷۶۳ هزار دلار و قرقیزستان با ۴۲۳ هزار دلار و بلاروس با ۲۶ هزار دلار اعلام کرد و گفت: کالاهای صادراتی گمرکات مازندران به این کشورها عمدتاً شامل سیمان و موادمعدنی، محصولات لبنی، مرکبات، فرآورده‌های خوراکی، موادپلاستیکی، گل، کیوی و … هستند.

وی میزان صادرات گمرکات مازندران را ۹۶۱ هزار تن به ارزش ۱۷۲ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بیان کرد وگفت: سهم این کشورها ازکل صادرات گمرکات مازندران ۸۴ درصد وزنی و ۳۴ درصد ارزشی می‌باشد.

جمشیدی اظهار داشت: در همین مدت واردات گمرکات مازندران از کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ۲۰۲ میلیون و ۱۹۴ هزار دلار رسیده است، که نسبت به سال ۱۴۰۲ ازنظر ارزشی ۶ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات مازندران افزود: کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا به ترتیب فدراسیون روسیه با ۱۸۹ میلیون و ۵۲۶ هزار دلار؛ قزاقستان با ۹ میلیون و ۵۰۶ هزار دلارو بلاروس ۳ میلیون و ۱۶۲ هزار دلار مبدا کالاهای وارداتی گمرکات مازندران بوده که عمده ترین کالاهای واردشده از این کشورها غلات، روغن و دانه های روغنی، چوب وتخته، محصولات شیمیایی، آهن آلات و.. بوده است.

براساس این گزارش، ارزش کل واردات گمرکات مازندران طی ۶ ماهه نخست امسال ۲ میلیون و ۶۴۴ هزارتن به ارزش ۹۲۱ میلیون و ۶۳۷ هزار دلاربوده و سهم واردات کالا ازکشورهای اوراسیا ازکل واردات گمرکات مازندران از نظر وزنی ۱۹ درصد و ارزشی ۲۲ درصد بوده است

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ