فایده جدید واکسن کرونا: حفاظت از سلامت قلب در برابر عوارض جانبی

اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مزایای واکسن کرونا در محافظت از سلامت قلب، به ویژه در برابر عفونت‌های شدید کووید، بیشتر از عوارض جانبی نادر آن است.

به گزارش سلامت نیوز نقل از مدیسن نت، مطالعه‌ای که بر روی بیش از ۸ میلیون بزرگسال در سوئد انجام شده است، نشان می‌دهد که افراد کاملاً واکسینه شده، به میزان قابل توجهی در معرض مشکلات جدی قلبی ناشی از عفونت کووید-۱۹ کمتر هستند. این یافته‌ها به محققان این امکان را می‌دهد که به‌طور مؤثری نقش واکسیناسیون را در کاهش خطرات قلبی عروقی ناشی از بیماری کووید-۱۹ بررسی کنند.

فردریک نیبرگ، محقق ارشد از دانشگاه گوتنبرگ سوئد، در این باره گفت: «افزایش خطر قلبی عروقی که پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ مشاهده کردیم، موقتی است و در مورد شرایط جدی‌تر صدق نمی‌کند.» وی به عوارض قلبی نادر اما جدی مانند التهاب قلب یا عضله اطراف آن اشاره کرد که ممکن است پس از تزریق واکسن ایجاد شود، اما تأکید کرد که این عوارض با خطرات ناشی از خود بیماری قابل مقایسه نیستند.

تیم تحقیق، سلامت قلب بیماران کاملاً واکسینه شده را با افرادی که هیچ واکسنی دریافت نکرده بودند، مقایسه کردند. آن‌ها خطر ابتلا به چندین بیماری جدی را تجزیه و تحلیل کردند، از جمله التهاب عضله قلب، آریتمی، نارسایی قلبی، حمله ایسکمی گذرا (TIA) و سکته مغزی. نتایج نشان داد که واکسیناسیون کامل، خطر بروز چندین پیامد شدید قلبی عروقی مرتبط با کووید-۱۹، مانند حمله قلبی، سکته مغزی و نارسایی قلبی را به طور قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این مطالعه نشان داد که خطر بروز حوادث قلبی پس از واکسیناسیون کامل، بین ۲۰ تا ۳۰ درصد کمتر از افراد غیر واکسینه است. همچنین، خطر التهاب قلبی در یک تا دو هفته پس از دریافت واکسن تأیید شد، و پس از دریافت دو دوز واکسن، خطر افزایش ضربان قلب نیز به ۲۲ درصد رسید.

نیبرگ در بیانیه خبری دانشگاه بیان کرد: «این یافته‌ها بر مزایای محافظتی واکسیناسیون کامل تأکید دارند.» به‌طور کلی، این تحقیق نشان می‌دهد که اگرچه عوارض جانبی نادری ممکن است به دنبال تزریق واکسن کووید-۱۹ رخ دهند، اما فواید آن در کاهش خطر مشکلات قلبی ناشی از عفونت کووید به مراتب بیشتر از مضرات آن است.

این اطلاعات می‌تواند به مردم کمک کند تا با اطمینان بیشتری نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند و درک بهتری از مزایای آن داشته باشند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ