بهترین پرینتر سه بعدی خانگی در سال ۱۴۰۳ از نگاه متخصصین این حوزه!

اقتصاد ایران: در ادامه این مطلب، به‌سراغ کاندیداهای بهترین پرینتر سه بعدی خانگی همچون پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn ۳ ULTRA ۱۲K، پرینتر سه بعدی Creality K۱C و... خواهیم رفت و محبوب‌ترین مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

پرینترهای سه بعدی توانسته‌اند به خانه‌ها نیز راه پیدا کنند و امروزه بسیاری از علاقه‌مندان این حوزه یا افرادی که با مدل‌های سه‌بعدی سروکار دارند، از پرینترهای سه بعدی خانگی استفاده می‌کنند. این موضوع سبب می‌شود تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانند ایده‌ها و مدل‌هایی که درنظر دارند را‌ پرینت کنند. در ادامه این مطلب، به‌سراغ کاندیداهای بهترین پرینتر سه بعدی خانگی همچون پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn ۳ ULTRA ۱۲K، پرینتر سه بعدی Creality K۱C و... خواهیم رفت و محبوب‌ترین مدل‌ها را معرفی خواهیم کرد.

بهترین پرینتر سه بعدی خانگی

بهترین پرینترهای سه بعدی جهان در دو دسته پرینترهای fdm و پرینترهای رزینی قرار میگیرند. پرینتر Bambu Lab X1C، پرینتر Creality K1C، پرینتر Creality Ender-3 V3 از بهترین پرینترهای fdmm و پرینتر ELEGOO Saturn 3 Ultra، ، پرینتر ELEGOO Saturn 4 Ultra، پرینتر ELEGOO Saturn 4 از بهترین  پرینترهای سه‌بعدی رزینی محسوب می شوند.

حال از بین اینها می خواهیم 8 تا از بهترین پرینترهای سه بعدی را که در خانه هم می توان از آنها استفاده کرد، به شما معرفی کنیم:

پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn 3 ULTRA 12K

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید پرینتر سه بعدی، پرینتر ELEGOO Saturn 3 ULTRA 12K است. این پرینتر توانایی ساخت مدل‌هایی بسیار دقیق با رزولوشن بی‌نظیر 12K را دارد. مدل‌ها با سرعت ۱۵۰ میلی‌متر بر ساعت ساخته می‌شوند که باعث می‌شود تا پیچیده‌ترین طرح‌ها نیز در مدت‌زمانی کوتاه آماده شوند. با استفاده از این پرینتر می‌توان مدل‌هایی به حداکثر طول ۲۶۰، حداکثر عرض ۱۲۲.۸۸ و حداکثر ارتفاع ۲۱۸.۸۸ میلی‌متر را تولید کرد. این پرینتر سه بعدی خانگی دارای یک مادربورد اختصاصی با ظرفیت ۴ گیگابایت است که از سیستم عامل لینوکس استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا فرایندها بهتر پردازش شوند و بتوان برای هوشمندسازی آن‌ها اقدام کرد. علاوه‌بر این، این دستگاه یک کنترلر لمسی ۴ اینچی نیز دارد که می‌توان تنظیمات مختلف آن را با استفاده از آن تغییر داد.

پرینتر سه بعدی Creality K1C

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توان آن را به‌عنوان بهترین پرینتر سه بعدی خانگی معرفی کرد، پرینتر سه بعدی Creality K1C است. این پرینتر می‌تواند مدل‌هایی با حداکثر طول و عرض ۲۲۰ میلی‌متر و حداکثر ارتفاع ۲۵۰ میلی‌متر را به‌راحتی پرینت کند. تمامی بخش‌ها و تنظیمات این پرینتر توسط یک رابط کاربری ساده کنترل می‌شوند که کار کردن با آن را به امری لذت‌بخش و ساده تبدیل کرده است. جالب‌ترین ویژگی پرینتر Creality K1C، سرعت پرینت ۶۰۰ میلی‌متر بر ثانیه آن است. این سرعت ۱۲ برابر بیشتر از میانگین سرعت پرینترهای معمولی است و می‌توان آن را انقلابی نوین در صنعت پرینترهای سه بعدی خانگی دانست.

بهترین پرینتر سه بعدی خانگی در سال 1403 از نگاه متخصصین این حوزه!

به گفته سایت هگزاگون درباره این نوع پرینتر:

کنترل پرینتر سه بعدی Creality K1C تجربه‌ای لذت‌بخش و آسان را برای شما رقم می‌زند. این پرینتر یک کنترل یونیت مجهز به نمایشگر 4.3 اینچی لمسی رنگی دارد که کار با آن بسیار ساده و لذت‌بخش است. شما می‌توانید به‌راحتی تنظیمات مختلف پرینتر مانند دما، سرعت چاپ، نوع فیلامنت و غیره را از طریق این نمایشگر لمسی انجام دهید. علاوه‌بر این، می‌توانید پیش از شروع چاپ، مدل سه‌بعدی را روی نمایشگر مشاهده کنید.

پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 ULTRA 9K

یکی‌دیگر از پرینترهایی که می‌‌تواند به‌عنوان بهترین پرینتر سه بعدی خانگی شناخته شود، ELEGOO Mars 4 ULTRA 9K است. این پرینتر مدل‌هایی با رزولوشن 9K را با دقت ۱۸ میکرونی پرینت می‌کند که ظرافتی بی‌نظیر را رقم می‌زند. درواقع مدل‌هایی که توسط این دستگاه پرینت می‌شوند، سطحی صاف، هموار و بی‌نقص دارند. از ویژگی‌هایی که باید در مورد پرینتر ELEGOO Mars 4 ULTRA 9K درنظر داشت، این است که حجم پرینت آن محدود است و نسبت‌به سایر دستگاه‌ها، مدل‌هایی کوچک‌تر را پرینت می‌کند.

خود سایت elegoo درباره مشخصات فنی این پرینتر گفته است:

The ELEGOO Mars 4 Ultra offers exceptional printing quality and details. It features a 7-inch 9K Mono LCD with 8520*4320 resolution that captures every tiny detail, allowing you to produce highly detailed models with an incredible 18 microns XY precision.

پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 9K

از دیگر پرینترهایی که بسیاری از کارشناسان آن را در دسته بهترین پرینتر سه بعدی خانگی قرار می‌دهد، پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 9K است. این پرینتر با سرعت ۷۰ میلی‌متر در ساعت می‌تواند مدل‌ها را با سرعت نسبتا خوبی چاپ کند. جذاب‌ترین ویژگی این دستگاه، استفاده از منابع نور COB است که باعث می‌شود مدل‌ها با دقت بسیار بیشتری پرینت شوند. پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 9K، مدل‌هایی به حداکثر طول ۱۵۶.۳۶، حداکثر عرض ۷۷.۷۶ و حداکثر ارتفاع ۱۷۵ میلی‌متر را به چاپ می‌رساند که برای یک پرینتر خانگی، ابعاد خوبی محسوب می‌شود.

بهترین پرینتر سه بعدی خانگی در سال 1403 از نگاه متخصصین این حوزه!

پرینتر سه بعدی Creality K1

از دیگر پرینترهایی که به‌عنوان یکی از کاندیداهای بهترین پرینتر سه بعدی خانگی شناخته می‌شود، پرینتر Creality K1 است. این پرینتر نسبت‌به سایر رقبای خود می‌تواند مدل‌هایی با حجم بزرگ‌تری را به چاپ برساند؛ حداکثر حجم پرینت این چاپگر، ۲۲۰ میلی‌متر برای طول و عرض و ۲۵۰ میلی‌متر برای ارتفاع است. علاوه‌‌بر این، پرینتر سه بعدی Creality K1 می‌تواند به سرعت چاپ ۶۰۰ میلی‌متر بر ثانیه نیز برسد و تمامی مدل‌ها را در مدت‌زمانی کوتاه به چاپ برساند.

پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 DLP

پرینتر سه بعدی ELEGOO Mars 4 DLP با این‌که مدل‌هایی با حجم بالا را پرینت نمی‌کند؛ اما به‌خاطر دقت بالایی که دارد می‌توان آن را یکی از کاندیداهای بهترین پرینتر سه بعدی خانگی دانست. این پرینتر با بهره‌گیری از بهترین تکنولوژی‌های روز، توانایی پرینت قطعاتی را دارد که در صنایع حساسی مانند دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سطح اجسامی که توسط این دستگاه چاپ می‌شوند، بسیار صاف و دقیق است و به سختی می‌توان در آن‌ها نقص پیدا کرد.

پرینتر سه بعدی FLSUN Super Racer

یکی‌دیگر از دستگاه‌هایی که می‌توان آن را بهترین پرینتر سه بعدی خانگی دانست، پرینتر FLSUN Super Racer است. این پرینتر که از یک طراحی ساده و مینیمال برخوردار است، امکان پرینت قطعات با حداکثر سرعت ۲۰۰ میلی‌متر بر ثانیه را فراهم کرده است که نسبت‌به حالت استاندارد پرینترهای سه بعدی، ۲ برابر سریع‌تر است. البته سرعت حرکت نازل به‌صورت پیشفرض روی ۱۵۰ میلی‌متر بر ثانیه تنظیم شده است. طبیعی است که هر چقدر سرعت بالاتر باشد، احتمال بروز خطا در پرینت مدل نیز افزایش پیدا کند.

پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn 3 12K

از دیگر پرینترهایی که به‌عنوان بهترین پرینتر سه بعدی خانگی شناخته می‌شود می‌توان به پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn 3 12K اشاره کرد. این پرینتر می‌تواند با دقتی بی‌نظیر، مدل‌هایی با حداکثر ابعاد ۲۵۰x۱۲۲.۸۸x۲۱۸.۸۸ میلی‌متر را چاپ کند. صفحه ساخت این پرینتر با لیزر حکاکی شده است و دقت پرینتر آن به ۲۸.۵ میکرون می‌رسد؛ این ویژگی سبب شده است تا از پرینتر سه بعدی ELEGOO Saturn 3 12K در صنایعی مانند دندانپزشکی یا طلاسازی نیز استفاده شود. 

بهترین پرینتر سه بعدی خانگی در سال 1403 از نگاه متخصصین این حوزه!

سخن پایانی

در این مطلب، سعی کردیم تا مطرح‌ترین کاندیداهای بهترین پرینتر سه بعدی خانگی را معرفی کنیم و ویژگی‌های مختلف آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. پرینت کردن مدل‌هایی خلاقانه و جذاب در خانه، قطعا لذت بی‌نظیری را در پی دارد. شما نیز می‌توانید با تهیه هرکدام از این دستگاه‌ها، ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید و مدل‌های سه بعدی بی‌نظیری را ایجاد کنید. البته پیشنهاد می‌کنیم که قبل از خرید نهایی، تمامی جزئیات فنی آن‌ها را به‌دقت مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید مناسب‌ترین دستگاه ممکن را انتخاب کنید.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ