سفر عراقچی به لبنان و سوریه ارسال پیام همبستگی به محور مقاومت است

اقتصاد ایران: کارشناس سیاست خارجی گفت: سفر عراقچی به لبنان و سوریه نشان دهنده ارسال پیام همبستگی دولت و ملت ایران به دولت و ملت این دو کشور است.

«حسن هانی زاده» کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به لبنان و سوریه، اظهار داشت: سفر آقای عراقچی در رأس یک هیأت سیاسی به بیروت و دیدار با مقامات لبنان نشان دهنده ارسال پیام همبستگی دولت و ملت ایران به دولت و ملت لبنان بود.

وی ادامه داد: دیدارهای مردمی وزیر امور خارجه در لبنان، اثر روانی مثبتی را در این شرایط حزن‌انگیز داشته است.

کارشناس مسائل سیاست خارجی عنوان کرد: پیش از سفر عراقچی به لبنان، رژیم صهیونیست اعلام کرده بود هر هواپیمایی که وارد فرودگاه بیروت شود را مورد هدف قرار خواهد کرد در حالی که با ورود وزیر امور خارجه کشورمان رژیم صهیونیستی جرأت چنین کاری را پیدا نکرد چرا که اگر اقدامی را انجام می‌داد شرایط منطقه تغییر می‌کرد.

هانی زاده با اشاره به سفر وزیر امور خارجه کشورمان به سوریه، اظهار کرد: این سفر نیز حامل پیام جمهوری اسلامی ایران به سوریه است؛ اینکه ایران هیچگاه دولت و ملت سوریه را در برابر رژیم صهیونیستی و تروریست‌های داخلی تنها نمی‌گذارد.

وی با بیان اینکه سفر عراقچی به سوریه دارای ابعاد سیاسی و امنیتی است، تاکید کرد: این سفر از سویی هم رژیم صهیونیستی را به چالش کشید.

ایران در دفاع از محور مقاومت و تمامیت ارضی تعارفی ندارد

کارشناس مسائل سیاست خارجی در ادامه با اشاره به عملیات وعده صادق ۲، اظهار کرد: پس از عملیات وعده صادق ۲ جمهوری اسلامی ایران ثابت کرد که در دفاع از محور مقاومت و تمامیت ارضی با هیچ قدرتی تعارف ندارد و در مورد ارزش‌های اسلامی و ملی خودش عقب نشینی نخواهد کرد.

وی ادامه داد: پس از عملیات وعده صادق ۲ شاهد برگزاری نماز جمعه به امامت رهبر انقلاب بودیم که بی‌نظیرترین و بزرگترین و بی سابقه‌ترین نماز جمعه در طول تاریخ انقلاب اسلامی به لحاظ حضور جمعیت بود. سخنرانی رهبر انقلاب نقشه راه سیاست خارجی ایران در داخل و خارج را ترسیم کرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ