تایید قصور در حادثه معدن طبس/ چه کسانی پاسخگو خواهند بود؟

اقتصاد ایران: بازپرس پرونده انفجار معدن زغال سنگ معدنجوی طبس از قصور در ایمن‌سازی معدنچیان خبر داده و اعلام کرده است که تحقیقات کارشناسان در حال انجام است. تاکنون مشخص شده که بخشی از این حادثه به دلیل نبود ایمنی کافی بوده و مسئولان معدن مقصر شناخته شده‌اند. تحقیقات برای تعیین میزان دقیق این قصور و شناسایی افراد مسئول ادامه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه همشهری، چند روز پس از حادثه مرگبار معدن طبس که جان 52معدنچی را گرفت، تحقیقات مقدماتی از کوتاهی مسئولان معدن در ایمنی معدنچیان حکایت دارد.

شامگاه 31شهریورماه امسال انفجار و انتشار گاز متان در معدن زغال سنگ معدنجوی طبس ده‌ها معدنچی را در آنجا گرفتار کرد و جان 52نفر را گرفت.از همان روزهای نخست یکی از مهم‌ترین پرسش‌ها درباره این حادثه علت وقوع آن بود. به همین دلیل پرونده ویژه‌ای در دادگستری خراسان جنوبی برای انجام تحقیقات و رسیدگی قضایی به این حادثه تشکیل شد.

حالا با گذشت حدود 2هفته از این حادثه بازپرس این پرونده از کوتاهی در ایمن‌سازی معدنچیان در این حادثه خبر می‌دهد. حجت‌الاسلام علی نسائی زهان در این ‌باره گفت: ‌تحقیقات میدانی با دقت در حال انجام است و کارشناسانی از مشهد و تهران در حال انجام کار کارشناسی هستند. کارشناسی دارای دو جنبه است که یک جنبه آن قصور در نبود ایمنی در معدن اعلام شده و متوجه مسئولان معدن است. جنبه بعدی این است که این قصور درصد دارد و باید مشخص شود که متوجه کدام فرد یا افراد است. در این مورد کارشناسان در حال تحقیق هستند و نظرشان را به‌صورت مکتوب به قاضی پرونده اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد:‌ در نهایت افرادی که قصور متوجه‌شان باشد به دادسرا احضار می‌شوند و پاسخگوی موارد خواهند بود. ضمن اینکه انتشار تصویر و سایر اطلاعات متهمین در مسیر اتهام ممنوع است و بعد از اثبات موارد و اعلام نظر کارشناسی برای روشن ‌شدن افکار عمومی نتیجه را اعلام خواهیم کرد.
حجت‌الاسلام نسائی زهان گفت: هدف ما این است که همه نظرات را ببینیم و عدالت واقعی اجرا شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ