ثبت ۲۴۹۸ تماس مزاحم با اورژانس تهران در یک هفته؛ چالش‌های جدی خدمات اورژانسی

اقتصاد ایران: رئیس سازمان اورژانس استان تهران از ثبت ۲۴۹۸ تماس مزاحم با مرکز دیسپچ اورژانس تهران در یک هفته گذشته خبر داد و وضعیت خدمات اورژانسی را به چالش کشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران، در گزارشی از عملکرد اورژانس در هفته گذشته (از ۷ تا ۱۳ مهر) اعلام کرد که ۵۷ هزار و ۴۹۹ تماس با مرکز دیسپچ اورژانس تهران برقرار شده است. از این تعداد، ۲۴۹۸ تماس مزاحم ثبت شده که نشان‌دهنده ادامه این معضل علیرغم تمامی توصیه‌ها و هشدارهاست.

افزایش ماموریت‌ها و چالش‌های ناشی از تماس‌های مزاحم

توکلی با بیان اینکه ۱۹ هزار و ۱۳۸ ماموریت اورژانس ۱۱۵ در این بازه زمانی ثبت شده است، گفت: «از این تعداد، ۵۶۲۹ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند و ۱۰ هزار و ۲۲۲ نفر نیز در محل از خدمات اورژانس بهره‌مند شدند.» او اضافه کرد که از مجموع ماموریت‌های ثبت شده، ۲۹۳۱ مورد مربوط به حوادث ترافیکی و ۱۶ هزار و ۲۰۶ مورد نیز مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است.

فعالیت اورژانس هوایی

رئیس سازمان اورژانس استان تهران همچنین به فعالیت‌های اورژانس هوایی اشاره کرد و گفت: «در هفته گذشته، اورژانس هوایی پایتخت ۴ سورتی پرواز انجام داد که طی آن، ۴ مصدوم با بالگرد اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.»

این آمارها نشان‌دهنده فشار مستمر بر خدمات اورژانس در تهران و چالش‌های ناشی از تماس‌های مزاحم است که نیاز به آموزش و آگاهی بیشتری در میان مردم دارد. توکلی به‌ویژه بر لزوم آگاهی‌رسانی در زمینه استفاده صحیح از خدمات اورژانس تأکید کرد و خواستار همکاری شهروندان برای کاهش این تماس‌های غیرضروری شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ