افسر صهیونیست: اسرائیل قدرت جنگ زمینی با حزب‌الله را ندارد

اقتصاد ایران: افسران صهیونیست با اذعان به اینکه ارتش اسرائیل قدرت جنگ زمینی با حزب‌الله را ندارد و از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می‌برد، تاکید کردند لبنان باتلاق عمیقی است که قبلا اسرائیل را به درون خود کشیده و حزب‌الله به جنگ فرسایشی علیه این رژیم ادامه می‌دهد.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از ضربات مرگباری که ارتش رژیم صهیونیستی طی چند روز گذشته به دنبال تلاش برای پیشروی زمینی در خاک لبنان، از رزمندگان مقاومت متحمل شد، یک افسر ارتش رژیم اشغالگر طی سخنانی اعلام کرد که نیروی زمینی اسرائیل قدرت کافی برای مبارزه با حزب الله را ندارد.

مجله اکونومیست انگلیس به نقل از یک افسر ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی که نام خود را فاش نکرد، گزارش داد که ارتش اسرائیل از کمبود شدید نیروی انسانی رنج می‌برد و با این وضعیت، شهرک نشینان نمی‌توانند به مناطق شمالی برگردند.

این افسر صهیونیست که برای جنگیدن در جبهه شمالی به ارتش اسرائیل احضار شده است، گفت: ارتش نیروی انسانی یا تانک‌های کافی برای انجام عملیات زمینی بزرگ در لبنان را ندارد.

به گفته این افسر ارتش رژیم اشغالگر، بسیاری، از کمبود نیروی انسانی کافی در ارتش اسرائیل شکایت دارند و ارتش مجبور شده ده‌ها هزار نیروی ذخیره را با هدف حفظ سطح کنونی احضار کند.

«تامیر هایمن» از ژنرال‌های برجسته سابق ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس موسسه مطالعات امنیت داخلی این رژیم هم به نوبه خود، درباره نبرد زمینی با مقاومت لبنان هشدار داده و تاکید کرد: لبنان باتلاقی است که قبلاً اسرائیل را به درون خود کشیده بود.

«نوعام تیوون» فرمانده سابق جبهه شمالی ارتش رژیم صهیونیستی هم در همین زمینه هشدار داد که حزب الله به جنگ فرسایشی علیه اسرائیل ادامه می‌دهد و ترور (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله به این معنا نیست که ساکنان مناطق شمالی اسرائیل (فلسطین اشغالی) می‌توانند به آنجا برگردند.

«ایهود باراک» نخست وزیر اسبق رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود اذعان کرد که حزب الله ده‌ها هزار موشک سنگین در اختیار دارد و بسیاری از نیروهای آن که در مرز لبنان با نظامیان اسرائیلی می‌جنگند، بسیار زبده و آموزش دیده هستند.

«آری شاویت» تحلیلگر امور سیاسی شبکه 12 رژیم صهیونیستی هم گفت که باید به خاطر داشته باشیم، لبنان یک باتلاق عمیق برای اسرائیل است، بنابراین برای پایان دادن به این جنگ نیاز به یک استراتژی و توافق سیاسی منطقه‌ای داریم.

این اعترافات صهیونیست‌ها بعد از آن است که ارتش رژیم اشغالگر بعد از چند بار تلاش برای پیشروی زمینی در لبنانی، سیلی‌های بزرگی از مقاومت لبنان خورد و تنها طی چند روز، ده‌ها نظامی اشغالگر در درگیری زمینی با نیروهای حزب‌الله تار و مار شدند و هربار مجبور شدند فرار کنند.

ارتش اسرائیل در سطح نیروی زمینی همواره ضعف خود را نشان داده و همانطور که ژنرال‌های این رژیم می‌گویند، نیروی زمینی ارتش اسرائیل، پاشنه آشیل آن است.

به همین دلیل، صهیونیست‌ها به خوبی می‌دانند که حزب الله در جنگ زمینی بر ارتش اسرائیل برتری دارد و این جنگ برای تل‌آویو بسیار پرهزینه خواهد بود و اسرائیل نمی‌تواند در یک دوره محدود به این جنگ پایان دهد. علاوه بر آن، اشغالگران فراموش نکرده‌اند که در جنگ جولای 2006 ارتش اسرائیل چگونه در جنگ زمینی با حزب الله فلج شد و در نهایت مجبور شد عقب نشینی کند. از سوی دیگر، این احتمال وجود دارد که همه نیروهای محور مقاومت وارد این جنگ شوند و جبهه‌های متعددی را باز کنند که اسرائیل دیگر نتواند تحمل کند.

بنابراین تهاجم زمینی به لبنان برای رژیم اشغالگر بسیار پرهزینه و با عواقبی نامعلوم است. این در حالی است که رزمندگان مقاومت مشتاق تقابل زمینی با نیروهای اشغالگر هستند و شهید سید حسن نصرالله چند ماه قبل در یکی از سخنرانی‌های خود خطاب به صهیونیست‌ها گفت «اگر نیروی زمینی خود را وارد جنوب لبنان کنید، مشکل کمبود تانک نخواهید داشت؛ زیرا دیگر تانکی برایتان نمی‌ماند و همه آنها را منهدم می‌کنیم».

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ