اتحادیه اروپا روی خودروهای برقی چینی مالیات‌ سنگین می‌بندد

اقتصاد ایران: عصر خودرو- با توافق اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، این اتحادیه مالیات‌های سنگینی را بر خودروهای برقی ساخت چین وضع می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از بی بی سی، معرفی این تعرفه‌ها با هدف محافظت از صنعت خودروسازی اروپا در برابر تضعیف آن چیزی است که سیاستمداران اتحادیه اروپا آن را یارانه‌های «ناعادلانه» داخلی دولت چین برای ساخت خودروهای برقی می‌خوانند.

تعرفه خودروهای برقی وارداتی ساخت چین قرار است طی 5 سال آینده از 10 درصد به 45 درصد برسد؛ هر چند این نگرانی هست که این اقدام نرخ خودروهای برقی را برای مصرف کنندگان افزایش دهد.

این تصمیم که بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا مانند فرانسه و آلمان درباره آن اختلاف نظر دارند، ممکن است خطر بروز جنگ تجاری بین اتحادیه اروپا و چین را در پی داشته باشد.

چین وضع این تعرفه‌ها را محکوم کرده است.

پکن بر روی تولید محصولات با فن‌آوری پیشرفته برای کمک به احیای اقتصاد خود حساب می‌کند و اتحادیه اروپا بزرگترین بازار خارج از کشور برای صنعت خودروهای برقی چین محسوب می‌شود.

صنعت خودروسازی چین طی دو دهه اخیر رشد چشمگیری داشته است و برندهایی نظیر «بی‌وای‌دی» با ورود به بازارهای جهانی به این ترس دامن زده‌اند که خودروهای اروپایی به دلیل قیمت ارزانتر خودروهای چینی، قدرت رقابت با آنها را نداشته باشند.

اتحادیه اروپا در تابستان تعرفه‌های وارداتی در سطوح مختلف را بر تولیدکنندگان مختلف چینی اعمال کرد، اما رای روز جمعه برای تصمیم‌گیری در مورد اعمال این تعرفه‌ها در پنج سال آینده بود.

این تعرفه‌ها در پی تحقیقات اتحادیه اروپا و بر اساس برآوردهایی درباره میزان کمک های دولتی چین به تولیدکنندگان بود.

سه خودروی برقی چینی مشمول این تعرفه‌ها شده‌اند: گیلی، بی‌وای‌دی و سایک.

اعضای اتحادیه اروپا بر سر تعرفه ها اختلاف نظر داشتند. آلمان مخالف وضع این تعرفه‌ها بود.

بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا رای ممتنع دادند.

بعضی خودروسازان آلمانی نظیر فولکس‌واگن مخالفت شدیدی ابراز کردند و این اقدام را «غلط» دانستند.

آمارها نشان می دهد که در اوت (مرداد) امسال، ثبت پلاک خودروهای برقی با باتری در اتحادیه اروپا نسبت به سال قبل 43‌/9 درصد کاهش یافت.

در بریتانیا، تقاضا برای خودروهای نوی برقی در ماه سپتامبر رکورد جدیدی را به ثبت رساند، اما به گفته نهاد ناظر تجاری صنعتی در این کشور، این سفارشات عمدتاً برآمده از تخفیف‌های بزرگ تولیدکنندگان بوده است.

انجمن فروشندگان و تولیدکنندگان خودرو در بریتانیا می‌گوید شرکت‌ها خودروسازی نگرانی‌های «جدی« دارند چون بازار به اندازه کافی برای رسیدن به اهداف تعیین شده، رشد نمی‌کند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ