قیمت مناسب و امکانات خوب برند های چینی مورد استقبال مردم روسیه قرار گرفت

اقتصاد ایران: عصر خودرو- بعد از شروع جنگ روسیه و اوکراین، روسیه در بخش های مختلف با تحریم کمپانی های غربی روبرو شد و حالا برند های چینی مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پس از شروع جنگ، برند هایی مثل تویوتا، فورد، بی‌ام‌دبلیو، مرسدس بنز و چندی دیگر نمایندگی ها و  کارخانه های خود در روسیه را به شکل رسمی تعطیل کرده‌اند.
حالا برند های مشهور چینی مثل Haval ، Geely ، Chery و Exeed با تعداد بیشتری وارد بازار روسیه شده‌اند. البته این برند ها برای ورود به سرمایه گذاری کلان و صرف هزینه و زمان زیادی نداشتند چون کارخانه ها و زیرساخت های تولید در روسیه موجود بود و بلافاصله تولید و عرضه شروع شد. بعضی مدل ها با لوگوی برند های خودروسازی روسیه مثل ماسکوویچ تولید و روانه بازار می‌شوند.

به دلیل استقبال مردم چین از خودرو های برقی تولید بعضی از مدل های بنزینی در کشور چین متوقف شده‌اند اما هنوز خودرو های بنزینی معرفی شده به بازار روسیه کاملا به روز و مدرن هستند.
البته قیمت این خودرو ها در روسیه بسیار بیشتر از بازار چین است اما مردم روسیه استقبال خوبی از آنها کرده‌اند. تفاوت قیمت حدودی در بازار روسیه به دو برابر یا شاید بیشتر از کشور چین است که اصلا چیز جدیدی نیست زیرا طبق سیاست های قیمت گذاری خودروسازان چینی مدل های ساخت این کشور در بازار اروپا هم با قیمت بسیار بالاتری نسبت به چین عرضه می‌شوند.

خبرنگاران گفته‌اند که مردم روسیه از کیفیت مدل های چینی رضایت دارند. البته آنها همچنان به برند هایی مثل تویوتا علاقه دارند اما با افزایش قیمت آنها دیگر مثل گذشته به صرفه نیستند. از طرفی  پشتیبانی بهتر و امکانات مناسب خودرو های چینی باعث شده خودرو های این کشور مورد استقبال قرار بگیرند.

در این میان افرادی هستند که خودرو های غربی مثل انواع داج، بی‌ام‌دبلیو، شورولت، پورشه و غیره را از کشور های دیگر خریداری و با قیمت های فضایی وارد روسیه می‌کنند. بسیاری از این خودرو ها به دلیلی تصادفی بودن در کشور مبدا قیمت بسیار کمی دارند اما این واردکنندگان پس از تعمیر این مدل ها در کشور های دیگر و فروش آنها در روسیه درآمد قابل توجهی کسب میکنند.

 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ