بازارچه مرزی کوزه رش در سلماس احداث می شود

اقتصاد ایران: ارومیه- استاندار آذربایجان غربی گفت: بر اساس توافق دو کشور ایران و ترکیه بازارچه مرزی کوزه رش در سلماس احداث می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدصادق معتمدیان ظهر جمعه در گفت و گو با خبرنگاران، افزود: زیرساخت‌های منتهی به مرزها و پایانه‌های ۲ کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ترکیه در نشست‌های تخصصی مورد توجه طرفین قرار گرفت و با توجه به فراهم شدن مقدمات بازگشایی مرز کوزه‌رش، احداث آن در دولت هر ۲ کشور به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: مراحل اجرایی و احداث پایانه بین‌المللی کوزه‌رش در دستور کار است و مراحل اجرای آن به عنوان چهارمین گذرگاه مسافری و تجاری ایران و ترکیه خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توافقات میان ۲ کشور ایران و ترکیه، اظهار کرد: روان‌سازی بحث فعالیت‌های اقتصادی و خدمات گمرکی و الکترونیکی کردن فرآیندهای گمرکی از جمله توافق‌های خوب طرفین است.

معتمدیان ادامه داد: ازدحام در مرزها در حوزه مسافری و تجارت اقتصادی یکی از موانع گسترش تبادلات و حجم فرآیند همکاری است که در هفتمین نشست مشترک برای حل و فصل آن تدابیر ویژه‌ای اندیشیده و در قالب توافق نامه قید شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به تبادل هیئت‌های علمی دانشگاهی گفت: در حوزه علمی نیز توافقات بسیاری شد از جمله برگزاری تورنمنت و جشنواره‌های فرهنگی، دانشجویی و ورزشی که با زمان‌بندی مشخص در یک سال آنی اجرا و عملیاتی می‌شود.

معتمدیان با بیان اینکه از سال‌های گذشته مصوبات ۲ طرفه بسیاری زمین مانده است افزود: امیدواریم در همکاری ۲ جانبه شاهد ارتقا سطح همه زمینه‌ها و گستره‌های فعالیت‌های مشترک بین ایران و ترکیه باشیم.

وی با اعلام زمان برگزاری نشست سال آینده گفت: با توافق طرفین مقرر شد هشتمین نشست مشترک در خرداد ۱۴۰۴ در استان وان ترکیه برگزار شود.

معتمدیان با اشاره به برگزاری ۲۹ مین کمیسیون مشترک اقتصادی در تهران گفت: در این کمیسیون بر زمان‌بندی بازگشایی مسیرهای ریلی تاکید خواهیم کرد تا شاهد گشایش مسیر ریلی قطار تهران- خوی-وان - آنکارا باشیم.

استاندار آذربایجان غربی گفت: این مسیر ریلی مسلماً نقش مهمی در تبادل مسافر بین طرفین دارد و بخشی از ازدحام امروز مرزهای را قطعاً کاهش خواهد داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ