مهدی رزمیان پنجمین طلای ایران را کسب کرد

اقتصاد ایران: تکواندوکار نوجوان کشورمان با شکست همه رقبای خود موفق به کسب مدال طلای رقابت های قهرمانی جهان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان با برگزاری مبارزات دو وزن دختران و یک وزن پسران امروز جمعه ۱۳ مهرماه در کره جنوبی پیگیری شد که از میان سه نماینده ایران مهدی رزمیان موفق به کسب مدال طلا شد، رزان حیدری و پرنیان ساکی هم با شکست برابر رقبای خود حذف شدند.

مهدی رزمیان تکواندوکار مرودشتی تیم نوجوانان ایران که سال گذشته در بیروت مدال نقره قهرمانی آسیا را کسب کرده، امروز بعد گذشت ۳۹۶ روز و در وزن ۴۸- کیلوگرم موفق به کسب مدال طلای قهرمانی جهان شد. وی دور با برتری ۲ بر یک مقابل «سوراچات» از تایلند، ۲ بر صفر برابر «فهد ظهران» از اردن و «رافائل کریستوس» از آلمان، ۲ بر یک در پیکار با «عبدالله المشرف» نماینده عربستان راهی مرحله نیمه نهایی شد.

وی در این مرحله «تمیرژان تاسکین» نماینده قزاقستان را در یک مبارزه سخت و نزدیک با نتیجه ۲ بر یک از پیش رو برداشت راهی مبارزه نهایی شد و در دیدار پایانی هم «خایرو تریگاس» از اسپانیا را در دو راند متوالی و با نتایج ۶ بر یک و ۱۲ بر ۲ شکست داد و روی سکوی نخست جهان ایستاد و طلا گرفت.

تیم کشورمان امروز دو نماینده م در بخش دختران داشت. رزان حیدری در وزن ۴۹- کیلوگرم بعد از برتری مقابل «الینا دژومبایووا» از قرقیزستان و «ایوا کوکیچ» از صربستان، در مرحله یک هشتم نهایی برابر «فوفانا» از فرانسه در هر دو راند نتیجه را واگذار کرد و از جدول خارج شد. پرنیان ساکی هم در وزن ۴۴- کیلوگرم در اولین مبارزه نتیجه را به «وانگ» از چین تایپه واگذار کرد و حذف شد.

برای تیم تکواندو نوجوانان ایران تا کنون پرنیان نوری، آیناز نصیری، امیر محمد اشرافی، سینا محترمی و مهدی رزمیان ۵ مدال طلا کسب کرده‌اند. ساغر مرادی یک مدال نقره مهدی، امیرمحمد نصیراحمدی یک مدال برنز به دست آورده‌اند.

چهاردهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان جهان به میزبانی کشور کره جنوبی جریان دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ