شهید چمران نمونه‌ای از نخبگان علمی و مکتبی کشور است

اقتصاد ایران: قم- رئیس بنیاد نخبگان استان قم گفت: شهید چمران نمونه‌ای از نخبگان علمی و مکتبی کشور بود و ۱۰ مهرماه به مناسبت زاد روز تولد این شهید به روز نخبگان نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعیدرضا منتظری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم با اشاره به ۱۰ مهر ماه، روز نخبگان اظهار کرد: روز نخبگان به مناسبت زاد روز تولد شهید چمران، نخبه ملی در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما در تقویم ملی به نام روز نخبگان نامگذاری شده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم بیان کرد: همه ساله در مهرماه به مناسب روز نخبگان همایش ملی نخبگان با حضور آحاد نخبگان از سراسر کشور برگزار و شرکت کنندگان دیداری را با مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری دارند.

منتظری ادامه داد: امسال نیز با تاکید رهبری معظم انقلاب، با اینکه منطقه‌ای در شرایط حساس قرار داشت ولی دیدار به تأخیر نیفتاد.

وی افزود: در دیدار امسال رهبر معظم انقلاب، بر پیشرفت علمی کشور و فتح قله‌های علمی را مورد تاکید قرار دادند و ریاست جمهوری به نخبگان توسعه کردند باید وفاق حول پیشرفت کشور و ایجاد راه‌های جدید برای رفع مشکلات مردم و خدمت به کشور توسط نخبگان ایجاد شود.

منتظری با اشاره به حمایت‌های بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: حمایت‌هایی مانند طرح نظام وظیفه، جذب در دستگاه‌های اجرایی، جذب به عنوان هیأت علمی و نیز مشارکت در طرح‌های حل مسائل کشور مانند طرح هسته‌های مسأله محور اعضای هیأت علمی و هسته‌های علمی و پژوهشی و فناورانه از طرح‌های حمایتی است.

رئیس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: هسته‌های دانشجویی استاد محور، تأمین مسکن نخبگان و تشکیل هیأت‌های اندیشه ورز نخبگانی از دیگر حمایت‌ها بنیاد ملی نخبگان برای جذب و بکارگیری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ