رجال سیاسی کشور فریب وعده‌های توخالی غربی‌ها را نخورند

اقتصاد ایران: یزد- امام جمعه بخش مرکزی یزد گفت: رجال سیاسی کشور نباید فریب وعده‌های توخالی غرب را در زمینه‌های مختلف بخورند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید محمدکاظم مدرسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار کرد: رعایت حقوق خانواده و خویشاوندان از لوازم مهم تقوا است و قرآن نیز در این مورد در سوره نساء آیاتی را ذکر کرده است.

وی افزود: یکی از مسائلی که در خانواده‌ها می‌تواند نزاع و دلخوری و یا رفاقت و دوستی باشد موضوع میراث بعد از فوت یکی از اعضای خانواده است.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه هنگامی که فردی فوت می‌کند پیش از آنکه ارثیه تقسیم شود، واجب است که بدهی‌های وی پرداخت شود، عنوان کرد: بدهی‌هایی چون خمس و زکات، حقوق فردی، مهریه همسر و پس از آن باید به وصیت‌های مالی میت عمل شود که در این مورد اجتهاد شخصی ممنوع است.

وی اظهار کرد: تا زمانی که اموال تقسیم نشده است هیچیک از وراث بدون اجازه دیگری حق تصرف اموال را ندارد و در این صورت نماز وی باطل است.

مدرسی با بیان اینکه ممانعت از تقسیم اموال نیز حرام است و باعث ناراحتی و دین بر دیگری می‌شود، گفت: ممکن است فرد در زمان حیات خود مالی را به فردی بخشیده باشد، این مال دیگر جزو اموال ارثیه فرد محسوب نمی‌شود و کسی نباید این را جزو ارث شخص قرار دهد.

وی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به روایتی اخلاقی تصریح کرد: رفت و آمد با یکدیگر، عدم دشمنی با یکدیگر و وحدت با یکدیگر نیز از جمله مواردی است که باعث خشنودی خداوند می‌شود.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با اشاره به قرارگیری در آستانه سالگرد عملیات «طوفان القصی» تصریح کرد: شکی نیست که مردم مظلوم غزه سال‌هاست که تحت شدیدترین فشارهای روحی و جسمی، اقتصادی و امنیتی قرار داشتند و پیوسته تحقیر شدند، این فشارها باعث شد تا جمعی از جوانان مقاومت تحت گروه حماس غزه با یک عملیات اطلاعاتی ضربه سختی به پیکر امنیتی رژیم اشغالگر وارد کند.

وی افزود: امروز ما ضمن اینکه عزادار شهادت سید حسن نصرالله و دوستان خود هستیم، از نیروهای مسلح خود نیز تشکر می‌کنیم که دل ملت ایران را شاد کردند و با عملکرد خوب خود اقتدار کشور را به جهانیان نشان دادند.

مدرسی ضمن تشکر از نیروهای هوا و فضا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از شورای امنیت ملی گلایه‌ای داریم که در پاسخ به ترور مهمان عزیزمان اسماعیل هنیه دیر اقدام کردند، چرا برای بار دیگر رجال سیاسی ما فریب وعده‌های توخالی غرب مبنی بر آتش‌بس را خوردند.

وی ادامه داد: بدون شک انگیزه خوب رزمندگان جبهه مقاومت پس از شهادت سید حسن نصرالله تقویت شده و آنان امروز بیش از هر زمان دیگری شوق مبارزه با رژیم صهیونیستی را دارند.

امام جمعه بخش مرکزی یزد با بیان اینکه هدف قرار دادن این شهید با مقادیر زیادی از مواد منفجره میزان کینه‌توزی رژیم کودک‌کش صهیونیستی به سید حسن نصرالله را نشان داد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی با این اقدام قصد داشت تا مانع بزرگی را از سر راه خود برای اشغال فلسطین و لبنان و سایر مناطق اطراف بردارد، که به لطف خداوند به اهداف شیطانی خود نخواهد رسید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ