وجود غرفه‌های تخصصی از ویژگی‌های شاخص نمایشگاه ملی «فن‌نما» است

اقتصاد ایران: اصفهان- معاون برنامه‌ریزی شهردار اصفهان گفت: تفکیک فضاها به‌صورت تخصصی و طراحی غرفه صنایع خلاق مبتنی بر معماری ایرانی- اسلامی از ویژگی‌های شاخص دومین دوره نمایشگاه «فن‌نما» است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید ابراهیمی ظهر جمعه در حاشیه بازدید از دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان «فن‌نما» در جمع خبرنگاران یکی از ویژگی‌های شاخص این دوره را تقسیم‌بندی و تفکیک فضاها به‌صورت تخصصی دانست، اظهار داشت: هر بخشی یک شرکت اصلی تخصصی در مرکز و استارتاپ و شرکت‌های دانش‌بنیان در حاشیه مجموعه مرتبط داشتند که نشان‌دهنده ارتباط دوطرفه میان متقاضیان و عرضه‌کنندگان فناوری است.

وی با اشاره به تشکیل همزمان غرفه و بخش صنایع خلاق برای نخستین مرحله در نمایشگاه فن‌نما، افزود: در حوزه صنایع خلاق مباحث بخش‌های سرگرمی، انیمیشن و صنایع دستی با بهره‌وری از ظرفیت‌های اصفهان به‌صورت ویژه قابل توجه قرار گرفت، به طوری طراحی غرفه مبتنی بر معماری ایرانی-اسلامی است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان درباره ارتباط با شرکت‌ها و مؤسسه‌های خارجی، تصریح کرد: طی برپایی این نمایشگاه تعداد ۲۰ نفر از تجار، بازرگانان و بخش‌های فنی مهندسی کشورهای عراق، عمان، ارمنستان و روسیه به‌عنوان متقاضیان فناوری حضور داشتند تا ضمن بازدید از حوزه‌های کسب و کار، بتوانیم در فروش محصولات صادرات با آنها مبادلاتی داشته باشیم.

وی بهره‌وری تمام گروه‌های سنی را از ویژگی‌ها و عملکرد ممتاز و شاخص دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان فن‌نما دانست و گفت: ماراتن بازی‌سازی، جزیره گیمیفیکیشن (بازی‌واره‌سازی) و لیگ رباتیک از بخش‌های جذاب نمایشگاه مبتنی بر دانش و فناوری است که امسال به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیمی با بیان اینکه پیش از برگزاری نمایشگاه فن‌نما، بالغ‌بر پنج میلیارد تومان نیاز فناورانه در بخش‌های متعدد را شناسایی کردیم، اظهار کرد: همزمان با برپایی نمایشگاه قرارداد ۴۰ میلیارد تومانی فی‌مابین شهرداری و شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان امضا شد و ۸۰ میلیارد تومان مربوط به مجموعه شهرداری نیز از گذشته فراخوان شده بود.

وی پیرامون اینکه مطابق سند آمایش استان، حوزه علم و فناوری به‌عنوان مزیت نسبی شهر و استان مورد تاکید است، افزود: وقت و انرژی گذاشتن و تقویت اکوسیستم و زیست‌بوم بخش‌های فناورانه ضروری است، چرا که حوزه فناوری و هوش مصنوعی جزو دغدغه‌ها شهرداری است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان درباره معرفی وبگاه به‌همرسانی عرضه و تقاضای فناوری در حوزه شهرداری اصفهان در دومین نمایشگاه ملی فناوری و نوآوری اصفهان فن‌نما، خاطرنشان کرد: از طریق این وبگاه ارتباطات شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان سهل‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دومین دوره نمایشگاه ملی فن‌نما از روز دهم مهرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اصفهان در حال برگزاری است و عصر امروز جمعه ۱۳ مهر به کار خود پایان می‌دهد.

فن نما امسال پذیرای متخصصان و فناوران در حوزه‌های محیط زیست، کشاورزی و امنیت غذایی، ساختمان و صنایع وابسته، نفت، گاز و پتروشیمی، فولاد و صنایع وابسته، سلامت و فناوری‌های زیستی، هوش مصنوعی، نوآوری و خلاقیت مدیریت شهری (شهر هوشمند)، انرژی در فضایی به وسعت ۹ هزار متر مربع بوده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ