لزوم تسریع فرایند صدور پروانه در اردبیل

اقتصاد ایران: اردبیل- عضو شورای شهر اردبیل گفت: فرایند صدور پرونده‌های ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۵، سازمان نظام مهندسی و حتی خود شهرداری تسریع شود.

ابراهیم صفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تسلیت شهادت «سید حسن نصرالله» مجاهد کبیر و رهبر محور مقاومت و دبیرکل سرافراز حزب الله و سرداران شهید در حمله غاصبانه رژیم جعلی اظهار کرد: دفاع مشروع حق کشور ایران است و رژیم غاصب اسرائیل باید بداند که شرارت‌هایش بی پاسخ نخواهد ماند.

وی با بیان اینکه بیش از چند ماه است که تعدادی از شهروندان جهت پاره‌ای از مشکلات خود به شورای شهر اردبیل مراجعه می‌کنند، افزود: وظیفه ما به عنوان نمایندگان مردم این است تا مطالبات و مشکلات شهروندان را به شما انتقال داده و پیگیر رفع مشکلات آنها باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل با اشاره به تصویب طرح تفصیلی شهر اردبیل و تقدیر از اعضای شورایی که در تصویب این طرح تلاش کردند، ادامه داد: در گذشته ساخت و سازهای غیرمجاز و بدون پروانه ساخت مسکونی در حاشیه شهر و خارج از محدوده شهری انجام گرفته که متأسفانه بعد از تصویب طرح تفصیلی پرونده‌های این ساخت و سازها در کمیسیون ماده صد مطرح می‌شود.

صفری بیان کرد: حکم تخریب این ساخت و سازها صادر می‌شود لذا لازم است حدالامکان به قدمت ساخت آن‌ها توجه کرد و با تشکیل کمیته‌ای مشکل ساخت و سازهای مغایر با طرح تفصیلی شهر حل شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری جهت بازگشایی و تعریض محلات با املاک قولنامه‌ ای توافق نمی‌کند، گفت: در محلات سیزده‌ گانه و محلات کم برخوردار که بسیاری از املاک قولنامه‌ ای است اگر چنین اتفاقی بیفتد قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

عضو شورای شهر اردبیل با تاکید بر تسریع در فرایند صدور پروانه تصریح کرد: بارها گلایه‌مندی شهروندان از طولانی بودن فرایند پروانه مطرح شده به طوری که که گاهاً بیش از ۹ ماه طول می‌کشد با توجه به اینکه فصل کاری در اردبیل بسیار محدود است.

صفری خاطرنشان کرد: لازم است فرایند صدور پرونده‌های ساخت و ساز در کمیسیون ماده ۵، سازمان نظام مهندسی و حتی خود شهرداری تسریع شود چرا که مردم وجود این مشکل را از چشم اعضای شورای شهر می‌دانند.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر پازل کاری پیاده راه فلسطین گفت: هر پروژه‌ای که اجرا می‌شود باید بر اساس بودجه مصوب باشد، اجرای پروژه پازل کاری پیاده راه فلسطین در بودجه سال ۱۴۰۳ مصوب شده است، از مدیران شهرداری درخواست دارم نسبت به اجرای پروژه‌ها بر اساس بودجه مصوب، تلاش مضاعف داشته باشند.

عضو شورای شهر اردبیل به ضرورت توسعه حمل و نقل درون شهری اشاره کرد و گفت: کمبود اتوبوس‌های شهری به ویژه در مناطق محروم شهری مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد کرده است که توجه ویژه‌ ای را می‌طلبد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ