پیش‌بینی بارش‌های پراکنده و کاهش دما در برخی نقاط کشور

اقتصاد ایران: رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی از وقوع بارش پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید در برخی مناطق کشور خبر داد. همچنین کاهش نسبی دما در مناطق شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز و افزایش نسبی دما از دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرد که روز شنبه (۱۴ مهر) در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش‌های پراکنده و در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، شمال استان‌های البرز، قم و اصفهان و شرق سمنان رگبارهای پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان با اشاره به وضعیت جوی کشور اظهار کرد: روز جمعه (۱۳ مهر) در گیلان، مازندران و گلستان شاهد ابرناکی، بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت خواهیم بود. همچنین در ارتفاعات البرز مرکزی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی افزایش ابر و گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی شده است.

وی افزود: شنبه (۱۴ مهر) در گیلان، مازندران و غرب گلستان بارش پراکنده و در برخی نقاط خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران و شمال استان‌های البرز، قم، اصفهان و شرق سمنان رگبارهای پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید رخ می‌دهد.

ضیاییان در ادامه گفت: یکشنبه (۱۵ مهر) در جنوب خراسان رضوی، خراسان جنوبی و نیمه شرقی یزد افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه (۱۶ و ۱۷ مهر) در اغلب مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم خواهد بود و تنها در ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان روز سه‌شنبه رشد ابر، رگبار پراکنده و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی همچنین اظهار کرد: جمعه و شنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و جنوب غرب و یکشنبه در شرق کشور وزش باد نسبتاً شدید و احتمال بروز گرد و خاک وجود دارد. علاوه بر این، طی روزهای جمعه و شنبه در مناطق شمال شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز شاهد کاهش نسبی دما خواهیم بود و از روز دوشنبه افزایش دما در بسیاری از مناطق کشور پیش‌بینی می‌شود.

وی همچنین اعلام کرد: طی دو روز آینده خلیج فارس و مناطق فراساحلی دریای خزر مواج و متلاطم خواهند بود.

ضیاییان درباره وضعیت جوی تهران طی روزهای آتی گفت: آسمان تهران در روز شنبه (۱۴ مهر) صاف تا قسمتی ابری، بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد و گاهی رگبار باران با دمای حداقل ۱۶ و حداکثر ۲۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. روز یکشنبه (۱۵ مهر) نیز آسمان تهران قسمتی ابری تا نیمه ابری، به تدریج کاهش ابر و وزش باد در بعضی ساعات پیش‌بینی شده است و دمای هوا بین ۱۶ تا ۲۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

در پایان، وی اضافه کرد: شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد در روز جمعه و ۵ درجه در روز یکشنبه، به همراه اردبیل خنک‌ترین مراکز استان خواهند بود و اهواز نیز با بیشینه دمای ۳۸ درجه گرم‌ترین مرکز استان پیش‌بینی می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ