لزوم برنامه‌ریزی هوشمندانه برای برگزاری حج آینده

اقتصاد ایران: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به اعلام شرایط حج آینده از سوی وزارت حج عربستان سعودی، بر لزوم برنامه‌ریزی هوشمندانه برای برگزاری حجی آبرومند و در شأن ایران تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در گردهمایی سراسری مسئولان و کارشناسان مناطق و استان‌های حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت که امروز پنجشنبه(12 مهرماه) در قم برگزار شد، با اشاره به شرایط برگزاری حج 1404 بر برنامه‌ریزی بیشتر از گذشته تاکید کرد.

وی با بیان توضیحاتی درباره شرایط حج آینده از سوی وزارت حج عربستان سعودی، بر لزوم برنامه‌ریزی هوشمندانه جهت برگزاری حجی آبرومند و در شأن نظام اسلامی ایران تأکید کرد و اظهار داشت: ‌لازم است با تدبیر راهکارهای مناسب، زائران ایرانی را در کشور نسبت به شرایط حج پیش‌رو توجیه کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با برشمردن برخی تنگناها و کاستی‌های حج امسال، برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجیهی زائران حج تمتع 1404 را ضروری خواند و گفت: جهت آگاه‌سازی زائران از شرایط حج پیش‌رو، «ره توشه زائر» آماده و در اختیار آنان قرار داده شود.

وی مقدمه انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب برای برگزاری حج آینده را آسیب‌شناسی دقیق حج گذشته ارزیابی کرد و افزود: آسیب‌شناسی حج سال 1403 در تهران در حال انجام است؛ مسئولان مناطق نیز آسیب‌شناسی‌های منطقه خود را انجام داده و گزارش آن را برای معاونت فرهنگی بعثه ارسال کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه با اشاره به برگزاری مجدد سفر عمره مفرده برای زائران ایرانی، ابراز امیدواری کرد که با تدبیر همه مسئولان و همکاران بعثه و سازمان حج و زیارت، این مراسم معنوی به بهترین شکل ممکن به انجام رسد.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین از همکاران خود در مناطق و استان‌ها خواست که در مأموریت‌های پیش‌رو فرصت فراهم شده برای خدمت‌رسانی مناسب به زائران را قدر بدانند و همواره سپاسگزار این لطف بزرگ الهی باشند.

اهمیت زیارت عتبات عالیات و تدبیر راهکارهای لازم برای حضور پرشور زائران ایرانی در این اماکن مقدس از دیگر نکات مورد تأکید نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بود که وی در این زمینه ارتباط با ائمه جماعات، برای راهنمایی مردم را مناسب دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ابتدای سخنان خود با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که می‌فرمایند «هر که برای خدا علم بیاموزد و به آن عمل کند و به دیگران آموزش دهد، در ملکوت آسمانها به بزرگی یاد شود»، گفت: حضرت امام (ره)،‌ مقام معظم رهبری و سیدالشهدای مقاومت شهید سیدحسن نصرالله از مصادیق این روایت هستند که برای خدا آموختند، تلاش و فعالیت کردند و دانسته‌های خود را به دیگران آموزش دادند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ