تفاوت پیام‌های سیاسی سلسله عملیات‌ «وعده صادق»

اقتصاد ایران: عملیات «وعده صادق یک» بیشتر بر جنبه سیاسی و رسانه‌ای نبرد اراده‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی تاکید داشت، درحالیکه عملیات وعده صادق برای به رخ کشیدن قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران و پاسخی تلاش‌های تل آویو و واشنگتن به نظم نوین آمریکایی-اسرائیلی بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، سپاه پاسداران روز سه شنبه در عملیاتی تاریخی با شلیک 200 موشک به سوی سرزمین‌های اشغالی و هدف قرار دادن پایگاه‌های نظامی ارتش جنایتکار اسرائیل برای دومین بار بطور رسمی مراکز نظامی و امنیتی رژیم را موشک‌باران کرد.

حمله نخست با عنوان «وعده صادق یک» حدود 5 ماه قبل انجام شد که طی آن در پاسخ به حمله جنگنده های اسرائیلی به سفارت کشورمان در دمشق، موجی از پهپادها و موشک‌ها به سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک شدند.

عملیات وعده صادق یک اساسا عملیاتی با رویکرد رسانه‌ای و سیاسی بود تا این پیام را به واشنگتن، لندن و تل آویو منتقل کند که تهران ابایی از نبرد نظامی با سایر بازیگران اخلالگر در روند امنیت منطقه‌ای ندارد و در دفاع از منافع حیاتی‌اش تردید نمی‌کند.

صهیونیست‌ها تا پیش از این تصور می‌کردند تهران در چهارچوب سیاست صبر راهبردی علاقه‌ای به پاسخ نظامی ندارد و حمله به سفارت‌اش در دمشق را تحمل می‌کند. با این حال جمهوری اسلامی با صدور بیانیه‌ای در لحظه شلیک پهپادها که قرار بود ساعاتی بعد به سرزمین‌های برسند این پیام را دارد که قصد تشدید تنش ندارد.

با این حال هیئت حاکمه اسرائیل که باندی جنایتکار است که در طول یک سال گذشته دستشان به خون 50 هزار فلسطینی آلوده شده و هزاران لبنانی را در روزهای اخیر به خاک و خون کشیده‌اند، این بار هم دچار خطای محاسباتی شدند. آنها پیام عقلانیت ایران را به عنوان پیام ضعف دریافت کردند و طی ماه‌های اخیر با ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس و پس از آن شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و سردار شهید عباس نیلفروشان بار دیگر در راستای آزمودن توان نظامی ایران گام برداشتند.

رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , عملیات وعده صادق , فلسطین ,

 در همین چهارچوب عملیات «وعده صادق 2» رخ داد که واکنشی به تلاش آشکار رژیم صهیونیستی برای تغییر در توازن قوای منطقه آسیا بود و جمهوری اسلامی ایران با این حمله تلاش کرد تا دستاوردهای اخیر رژیم به ویژه پس از ترور دبیرکل حزب الله تثبیت نگردد.

فارغ از ابعاد نظامی این عملیات که برای کارشناسان نظامی چشمگیر و تحسین برانگیز بوده و به جز برخی رسانه‌های وابسته به کشورهای عرب خلیج فارس، عمده ناظران بین‌المللی، لب به تحسین این عملیات گشوده‌اند. وعده صادق در واقع عملیات تبلیغاتی رژیم درباره اینکه پرتابه‌های ایرانی قادر به عبور از سامانه‌های ضد موشکی نیستند را به چالش کشید و نشان داد که اراده تهران بالاتر از سامانه یکپارچه پدافندی مستقر شده در کشورهای پیرامون ایران است.

پیام روشن جمهوری اسلامی ایران که به خوبی از زبان فرمانده ستادکل بیان گردید حاکی از آن است که عملیات وعده صادق 3 با عملیات وعده صادق 2 تفاوت خواهد داشت. در این میان اگر رژیم بخواهد با ضربات نظامی چرخه تنش را در منطقه تشدید کند، در انتها این جمهوری اسلامی ایران است که بیش از گذشته با قدرت سخت، نظم مدنظرش را اجرا خواهد کرد و که این امر به ضرر این رژیم و متحدانش در منطقه تمام خواهد شد.

از این رو کشورهای منطقه به ویژه کشورهایی که کانال تماس با رژیم صهیونیستی هستند اگر نگران امنیت و نظم آینده در این منطقه هستند، باید تلاش کنند تا این رژیم از ورود به جنگ  منصرف کنند؛ چراکه از منظر جمهوری اسلامی ایران، مرحله خویشتن‌داری یک‌جانبه پایان یافته است.

انتهای پیام/ 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ