واکنش به زمزمه اعزام نیروی نظامی از ایران به لبنان

اقتصاد ایران: اولین فرمانده سپاه با اشاره به برخی از اظهارنظرها برای اعزام نیرو به لبنان یا زدن هواپیماهای اسرائیلی و خاستگاه فکری این افراد گفت: افراد با دیدگاه‌های مختلف مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن، یک ایده و نظری را برای تغییر وضعیت پیشنهاد می‌کنند.

خبرآنلاین: اولین فرمانده سپاه با اشاره به برخی از اظهارنظرها برای اعزام نیرو به لبنان یا زدن هواپیماهای اسرائیلی و خاستگاه فکری این افراد گفت: افراد با دیدگاه‌های مختلف مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن، یک ایده و نظری را برای تغییر وضعیت پیشنهاد می‌کنند.

 شهادت سید حسن نصرالله  بهانه ای در دست تندروها برای حلمه به دولت بود، موضوعی که یک چهره نظامی سابق معتقد است دولت بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان جمع‌بندی می‌کنند اینطور نیست که دولت تحت تاثیر سخنان دیگران باشد.

در همین راستا، جواد منصوری، اولین فرمانده سپاه پاسداران، به خبرگزاری خبرآنلاین گفت: با شناخت واقعیت صهیونیزم، فلسفه تاسیس اسرائیل و عملکرد ۸۰ ساله این مجموعه در منطقه غرب آسیا، اهداف تاسیس یک دولت و بسیاری از مسائل در واقع قابل تحلیل است. علت برخی از اشتباهات نیز عدم شناخت ماهیت واقعی این جریانات است.

وی ادامه داد: صهیونیزم یک مجموعه کاملا ضددینی و ضداسلامی است، یک بازوی اصلی نظام سلطه در جهان به ویژه در جهان اسلام است و تا مانع امنیت، صلح و پیشرفت در کشورهای اسلامی شود. به همین دلیل، در طی ۸۰ سال گذشته، تمامی امکانات خودشان را به کار گرفتند تا این رژیم به عنوان یک پایگاه سلطه غرب در منطقه ماموریت خودش را انجام دهد.

اولین فرمانده سپاه پاسداران گفت: در طی چند دهه گذشته، متاسفانه به دلیل بی‌توجهی به این واقعیات، اسرائیل توانست یک موقعیت گسترده در منطقه ایجاد کند و به ظاهر روابطی را با برخی از کشورها برقرار کرد تا موجودیت تقریبا قدرتمندی را برای خودش تعریف کند. اما ملت فلسطین با الهام از فرهنگ، آموزه‌ها و ارزش‌های اسلام و قرآن کریم در مقابل این رژیم ایستاد. البته پیروزی انقلاب اسلامی در تقویت این جریان بسیار موثر بود، برای همین در طی چند دهه گذشته، این مقاومت به تدریج افزایش پیدا کرده و به یک قدرت تقریبا برابر با اسرائیل رسید. همین موضوع باعث طولانی‌تر شیدن جنگ در منطقه شده است.

وی گفت: در حال حاضر برنامه صهیونیزم نابودی کل منطقه است؛ به گونه‌ای که در صورت انحلال رژیم صهیونیستی، این منطقه برای چند دهه درگیر مشکلات خودش است. این موضوع می‌تواند باعث ورود مجددانه سلطه‌های خارجی به شکلی دیگر به منطقه شود و داستان جنگ برای یک مدتی ادامه پیدا کند. حتی اگر در ظاهر آتش‌بس شده یا قولی برای برقراری امنیت و ثبات در منطقه داده شود، تا مادامی که اسرائیل به عنوان یک رژیم، هدف معینی برای مقابله با اسلام و حفظ منافع سلطه غرب دارد، ادامه درگیری خیلی عادی خواهد بود.

منصوری با اشاره به برخی از اظهارنظرها برای ارسال نیرو به لبنان و زدن هواپیماها و خاستگاه فکری این افراد گفت: افراد با دیدگاه‌های مختلف مسائل را تجزیه و تحلیل کرده و بر اساس آن، یک ایده و نظری را برای تغییر وضعیت پیشنهاد می‌کنند. طبیعی است که مسئولان کشور با توجه به شرایط و آینده‌نگری و با توجه به ابعاد ماجرا تصمیم‌گیری خواهند کرد. اینطور نیست که هر فردی، هر سخنی گفت اتفاق بی‌افتد. ممکن است چندین دیدگاه مختلف گفته شود که هر کدام به دلایل مختلف مورد توجه قرار نگیرد.

وی با اشاره به چنددستگی‌های ایجاد شده و انتقادات از دولت بیان کرد: دولت باید کار خودش را انجام دهد و نمی‌توان مانع اظهارنظرهای دیگران شد. افراد نظر خود را بیان کرده و دولت نیز بر اساس نظر کارشناسان و متخصصان جمع‌بندی می‌کنند. اینطور نیست که دولت تحت تاثیر سخنان دیگران باشد

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ