بلاتکلیفی ۱۷ ساله طرح احداث خانه امید بازنشستگان در بوشهر

اقتصاد ایران: بوشهر- مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهرگفت: با وجودگذشت ۱۷ سال، طرح خانه‌های «امید» و «مهر» بازنشستگان بوشهر به دلیل تأمین نشدن زمین علیرغم تصویب و تأمین منابع ملی بلاتکلیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامحسین کروبی بعد از ظهر پنج‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه اظهار داشت: بوشهر تنها استانی است که خانه «مهر» و «خانه امید» ندارد.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر به عنوان نهمین استان پایلوت دوستدار سالمند انتخاب شده است افزود: ساخت خانه «مهر» و «خانه امید» از مصوبات دولت نهم بوده و تاکنون محقق نشده است.

کروبی اضافه کرد: در دولت سیزدهم هزار میلیارد ریال از محل صندوق بازنشستگی برای ساخت خانه مهر و امید بوشهر مصوب شد ولی به سبب تأمین نشدن زمین هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر با بیان اینکه سند ملی سالمندی تدوین و برش استانی به بوشهر ابلاغ شده است گفت: در استان بوشهر بین ۱۰۲ تا ۱۰۷ هزار نفر معادل هفت درصد کل جمعیت استان سالمند محسوب می‌شوند.

کروبی ادامه داد: یکی از نیازهای مهم سالمندان موضوعی به نام شهر و محیط دوستدار سالمند است که بر اساس سند ملی سالمندان همه دستگاه‌های اجرایی باید به این مهم توجه کنند.

وی اضافه کرد: احداث شهرک آرامش، سلامت و آسایش تحت عنوان آسا در استان بوشهر یکی دیگر از طرح‌های مصوب استان بری سالمندان است که برای ساخت این مجموعه ۵۰ هکتار زمین نیاز است که به سبب محدودیت زمین در بوشهر با تأمین پنج هکتار زمین موافقت شده است و شامل واحدهای توان‌بخشی، بهداشتی، حوزه سلامت، نگهداری، استخر، مکان‌های فرهنگی، آموزشی و دیگر بخش‌هاست.

کروبی با اشاره به میانگین شاخص ۱۱.۴۷ درصدی جمعیت سالمند ایران، بیان کرد: این استان با میانگین جمعیت سالمندی ۶.۷ دهم درصد از جوان‌ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود اما دور نمای آن برای ۲۰ سال آینده نشان از پیری از این جمعیت با داشتن نیازهای متنوع به‌خصوص در بخش درمان و نگهداری است.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر از اجرای رویداد پیوستن رود به دریا در آینده نزدیک در استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک رویداد مهمی در استان بوشهر با عنوان رویداد پیوستن رود به دریا به جهت ارتباط بین نسلی، بین پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها و نوه‌ها در مدارس و در جامعه اجرا خواهد شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ