۵۰۰ تخت به تعدادهای تخت‌های اقامتی آذربایجان غربی افزوده شد

اقتصاد ایران: ارومیه - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: امسال با افتتاح طرح های گردشگری ۵۰۰ تخت به تعدادهای تخت‌های اقامتی استان افزوده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی صفری ظهر پنجشنبه در دیدار با انجمن راهنمایان گردشگری استان، افزود: در حال حاضر چندین پروژه سرمایه‌گذاری برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری استان در حال اجرا بوده و در سال جاری نیز با افتتاح پروژها حدود ۵۰۰ تخت اقامتی به تعدادهای تخت‌های اقامتی استان افزوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری در آذربایجان‌غربی تشکیل شود، ادامه داد: برای افزایش تعامل و هم‌اندیشی در راستای توسعه گردشگری در استان، جامعه گردشگری شامل انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری، دستگاه‌های دولتی، انجمن‌های مردم‌نهاد، فعالان گردشگری و … تشکیل می‌شود تا با برگزاری جلسات ماهانه مسئولان دستگاه‌های مختلف به این نشست دعوت و هماهنگی‌های لازم برای توسعه گردشگری و اجرای برنامه‌ها انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: در کنار این اقدامات، با تولید فیلم مستند، تهیه کتاب عکس جاذبه‌های گردشگری و تاریخی، تهیه کد کیوآر و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها سعی شده است ظرفیت‌های گردشگری استان بیش از پیش معرفی شود.

صفری در خصوص پاسخ به مطالبات راهنمایان برای افزایش ساعت بازدید از بناهای تاریخی، عنوان کرد: در راستای توسعه گردشگری در نیمه دوم سال ساعت بازدید از مدرسه هدایت، برج سه‌گنبد و مسجد جامع و مدرسه ۲۲ بهمن ارومیه از ساعت ۹ تا ۱۸ عصر خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: سه پروژه سرمایه‌گذاری کمپینگ اژدها بولاغی اشنویه، ساختمان پارک نیلوفر پیرانشهر و پارکینگ تخت سلیمان تکاب به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

صفری اظهار کرد: در جلسه کارگروه ماده ۲۷ مقرر شد این سه پروژه با اعلام فراخوان به بخش خصوصی واگذار و از ظرفیت آنها در بهره‌برداری از پروژه‌ها استفاده شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری افزود: واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام در اولویت قرار داشته و برنامه‌ریزی لازم برای واگذاری آنها انجام می‌شود.

صفری اضافه کرد: تاکنون هفت پروژه از طریق کارگروه ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده است که از این تعداد دو پروژه مرکز آب‌درمانی بام چالدران و حمام بیگ جوان چایپاره به بهره‌برداری رسیده‌اند.

ضرورت ساماندهی سایت‌موزه سه‌گنبد ارومیه، افزایش تعداد اتوبوس‌های روباز گردشگری، چاپ کتاب روایتگری بناهای تاریخی استان شامل توضیحات مفصل از بناها و عکس‌های قدیمی و جدید از آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی برای راهنمایان، اجرای برنامه‌ها طبق تقویم گردشگری استان و اطلاع‌رسانی آنها و توجه به ماهیت اصلی برنامه‌ها و … از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ