توسعه زیرساخت های مرزی سرو مورد توجه قرار گیرد

اقتصاد ایران: ارومیه - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه زیرساخت‌ها به ویژه تکمیل زیرساخت های مرز سرو باید از سوی ایران و ترکیه مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حاکم ممکان ظهر پنجشنبه در حاشیه هفتمین نشست همکاری‌های اقتصادی استان‌های مرزی ایران و ترکیه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ایران و ترکیه ظرفیت‌های ویژه مشترکی در بخش‌های فرهنگی و تاریخی دارند که دستیابی به چشم انداز تجارت ۳۰ میلیارد دلاری را تسهیل کرده است.

وی ادامه داد: حضور والیان استان‌های ایگدیر، آغری، وان و حکاری ترکیه به همراه تجار و بازرگانان این استان‌ها در ارومیه فرصت خوبی برای تقویت مراودات فرهنگی اقتصادی و امنیتی است.

ممکان با اشاره به اینکه میزان مراودات اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه در شرایط کنونی مورد رضایت دو طرف نیست افزود: برگزاری نشست‌های مشترک همکاری می‌تواند ضمن رفع موانع تجاری و اقتصادی، بستر دستیابی به چشم انداز تجاری ۳۰ میلیارد دلاری را نیز فراهم سازد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، توجه به دیپلماسی مرزی را از جمله رویکردهای خوب برای بهره مندی از ظرفیت مرز جهت توسعه پایدار عنوان کرد و گفت: انتظار می‌رود با برنامه ریزی درست و همراهی دو طرف بتوانیم بیش از پیش توسعه را در مناطق مرزی شاهد باشیم.

ممکان ادامه داد: طبق تأکید کارشناسان، ترکیه می‌تواند پل ارتباطی ایران با اروپا و از آن طرف ایران نیز یکی از معابر اتصال ترکیه به راه ابریشم و معبر اصلی اتصال ترکیه به هند و شبه قاره باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: دو کشور می‌توانند از طریق سرمایه‌گذاری‌های مشترک و صادرات کالاهای مشترک تولیدی به کشورهای ثالث، توجه به حمل و نقل ریلی زمینه رونق و توسعه اقتصادی خود را فراهم کنند.

ممکان با اشاره به ظرفیت‌های ویژه مرز سرو در نزدیکی به بندر مرسین، تقویت مراودات تجاری بدون بهبود ساختار حمل‌ونقل جاده‌ای را ممکن ندانست و گفت: توسعه زیرساخت‌ها بویژه تکمیل زیرساخت‌های مرز سرو باید از سوی طرفین مورد توجه قرار گیرد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ