ورود جدی شهرداری به حوزه آسیب‌های اجتماعی ضروری است

اقتصاد ایران: همدان ـ رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی، ورود جدی شهرداری به این حوزه ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رضایی بعد از ظهر امروز در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با حضور اعضای کمیسیون، شهردار، مدیران مناطق شهرداری، رئیس سازمان فرهنگی و رئیس سازمان سیما منظر، اظهار کرد: متأسفانه شاهد افزایش آسیب‌های اجتماعی هستیم و در این حوزه مشکلات و گرفتاری‌هایی داریم.

وی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌ها و نگرانی‌ها در حوزه آسیب‌های اجتماعی، افسردگی جوانان و فقدان نشاط اجتماعی است، گفت: لازمه فراهم کردن نشاط اجتماعی در شهر، پیش‌بینی اماکن ورزشی همچون ایجاد زمین چمن مصنوعی، زمین پینت‌بال و مواردی از این دست توسط شهرداری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: ایجاد اماکنی به منظور سپری کردن اوقات فراغت و تخلیه هیجانات جوانان و نوجوانان نه تنها هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است.

رضایی با تأکید بر اینکه با توجه به روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی، ورود جدی شهرداری به این حوزه ضروری است، افزود: در صورتی که فکری برای این موضوع نکنیم تمام جامعه به این مسئله آلوده خواهد شد.

وی در ادامه خواستار توجه به نگهداری فرهنگسراها شد و تصریح کرد: متأسفانه اعتبار سالیانه به این منظور در نظر گرفته نمی‌شود و انجام این امر ضروری است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر همدان ادامه داد: در هیچ دوره‌ای همچون این دوره در حوزه فرهنگی به ویژه ترویج فرهنگی ایثار و جهاد و شهادت، اقدامات خوب و مؤثری نداشتیم و این مهم قابل تقدیر است.

رضایی در ادامه با اشاره به اهمیت تهیه و تدوین پیوست‌های فرهنگی اجتماعی در پروژه‌های شهری، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع، تشکیل شورایی به ریاست شهردار به این منظور پیشنهاد می‌شود و تهیه و تدوین پیوست‌ها مستلزم انتقال این امر به حوزه برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه در صورت بررسی و مطالعه به موقع و علمی پیوست‌ها تأثیرات آن را در حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد خواهیم بود، یادآور شد: با تحقق این مهم بازده اجتماعی این اقدام مورد توجه شهروندان نیز قرار می‌گیرد.

‌تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی در پروژه‌ها مهم است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه تهیه پیوست فرهنگی اجتماعی در پروژه‌ها مهم است، اظهار کرد: اما زمان طولانی تهیه پیوست، اجرای پروژه‌ها را دچار وقفه می‌کند.

وی تشکیل شورای پیوست‌نگاری فرهنگی و اجتماعی در شهرداری را پیشنهادی خوب و مؤثر برشمرد و گفت: در این خصوص نیاز به برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت است و تشکیل این شورا کارکرد کوتاه مدت خواهد داشت.

شهردار همدان با یادآوری این مهم که برخی پروژه‌ها باید سریع انجام شود، بیان کرد: در صورت تشکیل شورای پیوست‌نگاری و بررسی و تصویب، اینگونه پروژه‌ها با مصوبه این شورا بودجه لازم تخصیص می‌یابد.

حسینی در خصوص وضعیت فرهنگسراها نیز یادآور شد: در این دوره در فرهنگسراها اتفاقات خوبی رقم زده شده است و به آنها توجه شد اما در تأمین نیروی انسانی در این بخش مشکل داریم که نیازمند تدبیر ویژه است.

وی با تأکید بر اینکه نیروهای بکارگیری شده در فرهنگسراها باید کارکرد فرهنگی داشته باشند، تصریح کرد: وجود نیروی متخصص به ویژه در حوزه فرهنگی مهم و ضروری است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ