برآوردها از تصمیم اسرائیل برای پاسخ به حمله ایران

اقتصاد ایران: مقامات آمریکایی به واشنگتن پست گفته اند: اسرائیل به ما گفته است که احساس نمی‌کند نیاز به پاسخ فوری و گسترده به ایران دارد. این مقامات می گویند ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل به اهداف اقتصادی در ایران حمله کند و واکنش اسرائیل به تشدید جدی [تنش ها] منجر شود.

انتخاب: واشنگتن پست نوشت: کاخ سفید در تلاش است تا واکنش اسرائیل به حملات موشک‌های بالستیکی که ایران روز سه‌شنبه به این کشور شلیک کرد را محدود کند، چراکه برخی از مقامات آمریکایی نگرانند که خاورمیانه به جنگی تمام‌عیار نزدیک می‌شود؛ جنگی که رئیس‌جمهور جو بایدن نزدیک به یک سال تلاش کرده است از وقوع آن جلوگیری کند.

مقامات آمریکایی  به واشنگتن پست گفته اند: اسرائیل به ما گفته است که احساس نمی‌کند نیاز به پاسخ فوری و گسترده به ایران دارد.

این مقامات می گویند  ایالات متحده و اروپا نگرانند که اسرائیل به اهداف اقتصادی در ایران حمله کند و واکنش اسرائیل به تشدید جدی [تنش ها] منجر شود.

این منابع گفته اند که  ایالات متحده، اسرائیل و شرکای دیگر یک طرح دفاعی علیه حملات احتمالی ایران تدوین کرده‌اند.

همچنین واشنگتن پست به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشته است که  تهران حملات به صنعت نفت و گاز خود را خط قرمز می‌داند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که آن‌ها اسرائیل را به واکنشی سنجیده تشویق می‌کنند، اما متحدان اروپایی ایالات متحده نگرانند که واشنگتن فشار کافی بر دولت نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو وارد نمی‌کند. یک مقام که به شرط ناشناس ماندن درباره موضوعی حساس نظامی صحبت کرد، گفت: "برداشت ما این است که آمریکایی‌ها آن‌ها را متوقف نمی‌کنند."

مقامات دولت بایدن می‌گویند که در حالی که رهبران اسرائیلی پیشنهاد داده‌اند که با احتیاط عمل خواهند کرد، تصمیم‌گیری نتانیاهو با عبور از پیچ و خم عرصه داخلی سیاست اسرائیل، جایی که صداهای راست‌گرای افراطی قدرت قابل‌توجهی دارند، تغییر کند. برخی از مقامات می‌گویند که اطمینان‌های خصوصی رهبران اسرائیل در سال گذشته همیشه عملی نشده است.

پ

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ