توسعه عدالت اجتماعی آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد

اقتصاد ایران: زنجان-استاندار زنجان توسعه عدالت اجتماعی را یکی از راهکارها برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی، ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اجتماعی استان زنجان اظهار کرد: این روزها مردم کشور ترکیبی از غم و اندوه و نگرانی و شادی را تجربه می‌کنند که غم و اندوه به خاطر شهادت فرزندان امت اسلام در غزه و لبنان و شهادت فرماندهان مقاومت است.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق ۲ سبب ایجاد شعف در انسان‌های حق طلب و مسلمان جهان شد، ابراز کرد: برخلاف سختی‌های بیش از چهل سال که پشت سر گذاشتیم، ثابت کردیم ایران کشوری است که پشت مردم مظلوم دنیا می‌ایستد و این را مرهون استقلال کشور است.

استاندار زنجان با بیان اینکه پیروزی واقعی با عنایت خداوند به دست می‌آید، عنوان کرد: اتکای به خداوند گره‌گشای مشکلات است و برای برخورداری از باری پروردگار ما هم باید به دفاع مظلومان بپردازیم.

وی به تقویت باور به وعده الهی تأکید کرد و گفت: با وجود فناوری‌های مختلف و با عقل بشری اگر به یاری خداوند نشتابیم دچار خسران می‌شویم.

افشارچی با بیان اینکه در سه سال گذشته برنامه‌ریزی مسیر اصلی کار ما بوده و شاخص‌های اصلی را در نظر گرفتیم، خاطرنشان کرد: دستیابی به اهداف بخشی وابسته به عملکرد استان و بخشی وابسته به سیاست‌های کلی اقتصادی کشور است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع کشور و تحریم‌ها باید به دنبال افزایش تولید ناخالص داخلی و سرمایه‌گذاری باشیم، یادآور شد: نرخ بیکاری در سه سال گذشته بیشتر شده و زنجان در نرخ مشارکت اقتصادی از میانگین کشور بالاتر است.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه نسبت درآمد به هزینه مردم را افزایش دادیم، تصریح کرد: در استان زنجان درآمد مردم از میانگین کشوری بالاتر است و این یعنی در شاخص‌های اقتصادی شاهد بهبودی هستیم.

وی با اشاره به اینکه استان زنجان در بسیاری از آسیب‌های اجتماعی روند بهبودی داشته است، عنوان کرد: برخی مسائل حوزه اجتماعی نیاز به برنامه دراز مدت دارد.

افشارچی در مورد رویکردها در آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد اظهار کرد: کمپ ماده ۱۶ در زنجان ایجاد شده و اگر خوب مدیریت شود حتی طلاق، سرقت‌های خرد، همسرآزاری و کودک‌آزاری هم کاهش می‌یابد.

وی به ساماندهی مناطق حاشیه‌نشین و توسعه عادلانه امکانات تأکید کرد و افزود: چنانچه عدالت در سطح جامعه افزایش یابد آسیب‌ها کمتر می‌شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ