اختصاص ۴۰ درصد بودجه بنیاد ملی علم ایران به علوم پایه

اقتصاد ایران: رئیس بنیاد ملی علم ایران با اشاره به سهم علوم پایه از طرح‌های بنیاد گفت: طرح‌های علوم پایه ۳۲ درصد از نظر تعداد و ۳۹ درصد از نظر اعتبار را به خود اختصاص داده‌اند که نشان می‌دهد محققان این حوزه با فعالیت‌های حمایتی بنیاد آشنا هستند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، همایش جایگاه علوم پایه در بنیاد ملی علم ایران در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

علی محمد سلطانی؛ رئیس بنیاد ملی علم ایران با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر گفت: در روزهای گذشته شاهد اتفاقات تلخ و شیرین بودیم و امیدواریم روزهای خوبی برای کشورهای اسلامی رقم بخورد.

وی همچنین یادآور شد که 13 شهریور روز ملی علوم پایه است اما به دلیل تعطیلات ماه صفر این برنامه به 12 مهر موکول شد.

سلطانی ادامه داد: پژوهش مانند ریشه درختی است که معمولا آن را نمی‌بینیم، در حالی که برگ‌ها و میوه‌های درخت توجه ما را جلب می‌کنند.

رییس بنیاد علم ایران با اشاره به سهم علوم پایه از طرح های بنیاد اظهار کرد: از نظر تعداد سهم طرح های علوم پایه از طرح های بنیادی 32 درصد و از نظر اعتبار 39 درصد اعتبارات بنیاد را به خود اختصاص داده است که این نشان می دهد محققان حوزه علوم پایه با فعالیت‌های حمایتی بنیاد آشنا هستند.

وی افزود: در بنیاد ملی علم ایران، بودجه‌ای 5 برابری در نظر گرفته شده و در حال حاضر با کمبود بودجه مواجه نیستیم. معاونت علمی و فناوری نیز حمایت‌های قابل توجهی از بنیاد داشته است.

سلطانی تاکید کرد: 80 درصد حمایت‌های بنیاد ملی علم ایران برنامه‌محور است و 20 درصد دیگر به صورت حمایت‌های افقی و مستمر ارائه می‌شود. این نسبت بر اساس اثرگذاری در کشور تعیین شده است. اولویت ما در بنیاد ملی علم ایران حمایت از بهترین پژوهشگران کشور و فراهم کردن زمینه برای دسترسی به این حمایت‌ها است.

 اهداف و فراخوان‌های علوم پایه

رئیس بنیاد ملی علم ایران درباره فراخوان‌های مرتبط با علوم پایه گفت: این فراخوان‌ها شامل حرکت در مرزهای دانش، فناوری کوانتوم، خوشه‌های چندتخصصی، همکاری میان علوم پایه و سایر علوم، و محصولات نوظهور است. بخشی از این فراخوان‌ها نیز در حوزه بین‌المللی است.

وی همچنین به اهداف بنیاد اشاره کرد و افزود: ظرفیت‌سازی برای پیشبرد مرزهای دانش، دستیابی به مرجعیت علمی و سرآمدی کشور، ارتقای علم در جامعه و ترویج آن، و ایجاد ظرفیت برای حل مسائل کلان و ارائه راه‌حل‌های نوین از جمله اهداف بنیاد ملی علم ایران است.

انتهای پیام/
 

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ