چشم‌ها؛ نشانه‌های بیماری‌های نهفته و اهمیت آموزش پرستاران

اقتصاد ایران: دکتر آسیه اسحاقی، فلوشیپ قرنیه و استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران، در آستانه برگزاری سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران، تأکید کرد که چشم‌ها می‌توانند نشانه‌های بسیاری از بیماری‌های سیستمیک نظیر دیابت، پرفشاری خون، بیماری‌های روماتیسمی و برخی عفونت‌ها را به ما نشان دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سمینار پرستاری چشم با هدف ارتقای آگاهی پرستاران درباره بیماری‌های چشمی و مراقبت‌های قبل و بعد از جراحی در این کنگره برگزار می‌شود. این کنگره با حضور چشم‌پزشکان و اعضای هیات علمی متخصص از سراسر کشور در تهران برگزار خواهد شد.

دکتر اسحاقی گفت: «انجام معاینات چشمی به موقع برای تشخیص علائم چشمی و حفظ سلامت عمومی بدن ضروری است. چشم‌ها نه تنها پنجره‌ای به دنیای بیرون هستند، بلکه می‌توانند نشانه‌های بیماری‌های داخلی را نیز آشکار کنند.»

وی همچنین بر اهمیت آموزش تخصصی پرستاران در زمینه مراقبت‌های قبل و بعد از اعمال جراحی چشمی تأکید کرد. او افزود: «پرستاران باید علاوه بر کسب اطلاعات کلی درباره انواع بیماری‌های چشمی، به ویژه در موارد اورژانس و مشکلات تهدیدکننده بینایی، بتوانند در کنار چشم‌پزشکان در فرآیند درمان بیماران نقش مؤثری ایفا کنند.»

مسئول برنامه پرستاری کنگره چشم خاطرنشان کرد: «این سمینار با امتیاز بازآموزی برگزار می‌شود و محوریت آن کسب اطلاعات جامع درباره انواع بیماری‌های چشم و مراقبت‌های لازم پیش و پس از عمل جراحی است.»

سی و سومین کنگره سالیانه انجمن چشم‌پزشکی ایران از ۷ تا ۱۰ آبان در مرکز همایش‌های رازی تهران برگزار خواهد شد و امید می‌رود با تمرکز بر آموزش و ارتقای دانش پرستاران، قدمی مؤثر در بهبود کیفیت خدمات چشمی و سلامت عمومی جامعه برداشته شود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ