دمشق: «وعده صادق ۲» در چهارچوب حق دفاع مشروع ایران بود

اقتصاد ایران: نماینده سوریه در سازمان‌ ملل، با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق ۲ ایران، در پاسخ به گستاخی و جنایات اسرائیل بود، تاکید کرد تهران با رویکردی کاملا مسئولانه تنها تاسیسات نظامی و امنیتی دشمن را هدف قرار داده و این عملیات در چهارچوب حق دفاع مشروع بود.

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «قصی الضحاک» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در جلسه شورای امنیت که برای بررسی وضعیت منطقه برگزار شده بود، اعلام کرد: شورای امنیت وظیفه دارد تلاش و اقدامات جدی و فوری برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه فلسطین، سوریه و لبنان انجام داده و به رنج‌های جاری در غزه و کشتار خونین غیرنظامیان توسط رژیم اشغالگر اسرائیل پایان دهد. امروز منطقه به مرز یک جنگ ویرانگر رسیده و اگر شورای امنیت و سازمان ملل پیش از این مسئولیت‌های خود را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی انجام می‌دادند و جلوی تجاوزات اسرائیل را می‌گرفتند، اکنون به این نقطه نمی‌رسیدیم.

آمریکا مسئول مستقیم گسترش درگیری در منطقه است

الضحاک افزود: ما امروز در حالی اینجا جمع شده‌ایم که منطقه به مرز یک جنگ ویرانگر رسیده و دیگر قابل قبول نیست که شورای امنیت صرفاً به برگزاری جلسات متعدد ادامه دهد؛ بدون اینکه هیچ نتیجه‌ای حاصل گردد یا اقدامی ملموس برای پایان دادن به این وضعیت انجام شود. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، بی‌میلی آمریکا برای مهار این جنون اسرائیل در کنار حمایت از تجاوزات وحشیانه این رژیم و ممانعت از ایفای نقش شورای امنیت در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، عاملی است که موجب شده وضعیت به این مرحله خطرناک برسد.

وی تاکید کرد: دولت آمریکا نمی‌تواند مسئولیت خود را در قبال گسترش تنش‌ها و تجاوزات انکار کند. ایالات متحده در حالی که با صدور بیانیه‌های متوالی نسبت به خطر تشدید تنش‌ها ابراز نگرانی می‌کند و خواستار خویشتن داری می‌شود، در حال ادامه دادن به حمایت‌های نامحدود و چند جانبه از تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیل است و با ایجاد مصونیت برای این رژیم، مانع از محاکمه و مجازات آن می‌شود.

نماینده سوریه در سازمان ملل تصریح کرد: مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل به کشتار ده‌ها هزار انسان بی‌گناه و انواع جنایت‌های وحشیانه و ضد بشری که در فلسطین انجام می‌دهند، اکتفا نمی‌کنند و می‌خواهند کل منطقه را به سمت یک جنگ همه جانبه بکشانند. این رژیم، گستاخانه به تجاوزات وحشیانه خود علیه کشورهای منطقه از جمله سوریه ادامه می‌دهد و تجاوزات مکرر اسرائیل علیه سوریه آسیب زیادی به غیرنظامیان، تاسیسات غیرنظامی و ساختمان‌های مسکونی وارد کرده و این رژیم از هدف قرار دادن مقرهای دیپلماتیک هم ابایی ندارد.

ترور شهید نصرالله اقدامی بزدلانه و خائنانه بود

این دیپلمات سوری در ادامه به جنایت‌های وحشیانه رژیم اشغالگر در لبنان اشاره کرده و گفت: مقامات رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل چند هفته قبل، از وسایل ارتباطی غیرنظامی برای کشتار دسته جمعی در لبنان استفاده کردند و سپس با استفاده از ده‌ها بمب چند تنی، تهاجمی خائنانه و بزدلانه به ضاحیه بیروت انجام دادند که در جریان آن، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان که رهبر مقاومت ملی و شرافتمندانه ضد اشغالگری اسرائیل بود، به شهادت رسید.

وی ادامه داد: رژیم اشغالگر اسرائیل این تجاوزات وحشیانه خود را در منطقه ما در زمانی مرتکب شده که مجمع عمومی سازمان ملل در عالی‌ترین سطح در حال برگزاری نشست‌های صلح و امنیت بود. این یعنی اسرائیل به معنای واقعی کلمه، سازمان ملل را تحقیر و به آن دهن کجی می‌کند.

وعده صادق 2 عملیاتی مسئولانه و در چهارچوب حق دفاع مشروع ایران بود

سفیر سوریه در سازمان ملل در ادامه به عملیات «وعده صادق 2 » جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به عربده کشی‌ها و تروریسم رژیم اشغالگر انجام شد و قلب سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار داد، اشاره و تاکید کرد: انفعال و سستی شورای امنیت موجب شد تا رژیم اشغالگر اسرائیل از همه خطوط قرمز عبور کند و بر همین اساس، جمهوری اسلامی ایران طبق اصل 51 منشور سازمان ملل و در پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه اسرائیل، عملیاتی را انجام داد که در چهارچوب حق دفاع مشروع بود.

قصی الضحاک خاطرنشان کرد: پاسخ ایران به جنایت‌های اسرائیل بعد از یک دوره طولانی خویشتن‌داری و تلاش تهران جهت جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها و همچنین محدود کردن این پاسخ به تاسیسات نظامی و امنیتی دشمن، موید رویکرد مسئولانه جمهوری اسلامی ایران در قبال صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.

وی اظهار داشت: این اصلاً تعجب آور نیست که ما از نماینده دولت آمریکا و متحدان این کشور انتقادات شدیدی نسبت به پاسخ ایران به جنایت‌های اسرائیل شنیدیم؛ زیرا این کشورها منشور سازمان ملل را صرفاً ابزاری برای هدف قرار دادن مخالفان خود می‌دانند.

این دیپلمات سوری در پایان خاطرنشان کرد: همه ما بارها دیده‌‌ایم که نمایندگان دولت‌های متوالی آمریکا در سازمان ملل، همواره تفسیرهای تحریف شده و نادرستی از ماده 51 منشور سازمان ملل ارائه می‌دهند تا تجاوزات خود و متحدانشان علیه کشورهای مختلف و اشغالگری در اراضی دیگر کشورها و غارت ثروت‌های آنها را توجیه کنند و برای انجام این جنایات خود، به بهانه‌های مضحکی همچون «حفظ امنیت ملی آمریکا» یا «مبارزه با تروریسم» متوسل می‌شوند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ