امیدآفرینی ارمغان تولید واشتغال/چرخ تولید کردستان در دستان جوانان

اقتصاد ایران: سنندج- تولید عامل توسعه هر جامعه‌ای است و استان کردستان با داشتن واحدهای تولیدی مختلف زمینه ایجاد اشتغال جوانانی را فراهم اورده که چرخ تولید استان را به حرکت درآورده‌اند.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با نام «جهش تولید با مشارکت مردم» نام گرفته است، می‌طلبد عزم و اراده مسؤولان، متولیان، بخش‌های خصوصی و سرمایه‌گذاران برای به حرکت درآوردن چرخ‌های تولید استان مضاعف شود.

تلاشی که به اشتغال می‌انجامد، کارآفرینی، امید و انگیزه را برای جامعه بویژه جوانان به ارمغان می‌آورد و دریچه‌های پویایی و توسعه را پیش روی جامعه می‌گشاید.

گرچه بیکاری جوانان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی امروز یکی از دغدغه‌های متولیان و خانواده‌هاست اما سرمایه گذارانی در استان کردستان تلاش کرده‌اند که با ایجاد واحدهای تولیدی زمینه بکارگیری و اشتغال تعدادی از جوانان استان را فراهم کنند.

در بازدید تعدادی از خبرنگاران استان کردستان از یکی از واحدهای تولیدی استان که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۸ به کردستان بود، زمینه اشتغال جوانان بومی استان فراهم شده و استان را در مسیر پیشرفت قرار داده است.

این واحد تولیدی زمینه اشتغال بیش از یک‌هزار نفر از جوانان را فراهم کرده و با افزایش گردش حساب شرکت در بانک‌های استان از ۱۰ درصد به ۷۰ درصد در ۲ سال اخیر فعالیت مطلوبی داشته است.

حمایت از اقدامات ورزشی و فرهنگی کردستان

مسؤول این واحد تولیدی در کردستان اعلام کرد: حمایت از فعالیت‌های ورزشی، حمایت از برنامه‌های فرهنگی، حمایت از مؤسسات خیریه و ایتام تحت پوشش‌کمیته امداد کردستان، برنامه‌ریزی احداث نیروگاه برق خورشیدی جزئی از برنامه‌های این واحد تولیدی است که علاوه بر تولید محصولات شرکت در زمینه‌های مختلف نیز ورود کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش ۱۰ درصدی تولید در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن از دستاوردهای این واحد تولیدی است، افزود: تنوع محصولات برای تأمین نیازمندی‌های اقشار مختلف مردم از اقدامات این شرکت است.

این مسؤول فعال در بخش خصوصی کردستان تداوم تولید فعلی، افزایش تولید و افزایش اشتغال را از اولویت‌های واحد تولیدی یاد شده دانست و بیان کرد: ایجاد واحدهای تولیدی در استان کردستان رونق بخش اشتغال برای جوانان است که می‌تواند ضمن تأمین نیاز مشتریان زمینه ورود کالای خارجی به داخل کشور را مهیا کند.

وی با بیان اینکه قرار است وزیر صمت بزودی به استان کردستان سفر کند، گفت: یکی از درخواست‌های ما از وزیر صمت بازنگری در قیمت گذاری محصولات این واحد تولیدی در راستای بهبود وضعیت تولید در این حوزه و تسهیل در تخصیص ارز است.

وی اضافه کرد: یکی از نیازمندی‌های واحدهای تولیدی و صنعتی تخصیص ارز برای تأمین مواد اولیه و ماشین آلات است و باید این مهم مورد توجه مسؤولان قرار گیرد تا شاهد رونق تولید باشیم.

صدور ۴۶ پروانه بهره برداری تولیدی و صنعتی نویدبخش افزایش اشتغال کردستان

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به تعداد مجوزهای صنعتی در ۶ ماهه اول سال جاری اشاره کرد و گفت: در این مدت ۴۶ پروانه بهره برداری برای متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه تولید و صنعت در سطح استان کردستان صادر شده است.

بختیار خلیقی افزود: بر اساس پیش بینی‌های به عمل آمده در صورت به بهره برداری رسیدن این ۴۶ پروانه، برای یک هزار و ۳۲۱ نفر اشتغال اسمی ایجاد می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان به میزان سرمایه گذاری مورد نیاز برای بهره برداری از طرح‌ها اشاره کرد و افزود: حجم سرمایه گذاری برای این طرح‌ها ۸۲۱ میلیارد و ۲۲۲ میلیون تومان برآورد شده است.

وی به تعداد جوازهای صادر شده در ۶ ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ پرداخت و گفت: در این مدت ۳۹۱ جواز تأسیس صادر شده که موجی اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۹۲۴ نفر می‌شود.

خلیقی خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح‌های این تعداد جواز تأسیس نیز ۸۷۵ میلیارد و ۹۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز است که در صورت تأمین و راه اندازی تحول عظیمی در بخش اشتغال و سرمایه گذاری ایجاد می‌شود.

در سال ۱۳۸۸ با سفر مقام معظم رهبری به کردستان، طرح‌های بی‌شماری در این استان به تصویب و عملیاتی شد که راه‌اندازی این واحد تولیدی یکی از برکات سفر معظم‌له به استان بود که با تأمین زمین، احداث ساختمان، تأمین تأسیسات و تجهیزات در سال ۹۱ با پنج نفر نیرو آغاز به کار کرد و اکنون با داشتن بیش از هزار نیروی جوان و بومی فعالیت دارد.

توسعه زمانی رخ می‌دهد که مسؤولان بخش دولتی، مردم و بخش خصوصی با تعامل و همراهی بتوانند زمینه تولید را فراهم کنند و در این راستا مقام معظم رهبری چند سال اخیر را بر همین مبنا نامگذاری کردند تا ضمن توجه به مقوله تولید اقتصاد کشور هدفمندتر پیش رود و رو به توسعه سوق یابد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ