اکتبر، ماه آگاهی بخشی سرطان پستان: هیچ فردی نباید تنها بماند

اقتصاد ایران: اکتبر ماهی است که در سراسر جهان برای افزایش آگاهی در مورد سرطان پستان اختصاص یافته است. امسال با شعار "هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه‌رو شود"، بر اهمیت تشخیص زودهنگام، درمان جامع و حمایت عاطفی از بیماران تاکید می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،با توجه به آمار بالای ابتلا به سرطان پستان، هر ساله در ماه اکتبر، کمپین‌های جهانی برای افزایش آگاهی در مورد این بیماری برگزار می‌شود. سازمان بهداشت جهانی با شعار "هیچ فردی نباید به تنهایی با سرطان پستان روبه‌رو شود"، تلاش می‌کند تا همگان را از اهمیت تشخیص زودهنگام و درمان جامع آگاه سازد و بر نیاز به حمایت عاطفی و روانی از افرادی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند، تاکید کند.

شیوع گسترده سرطان پستان

بر اساس گزارش‌ها، سرطان پستان هر ساله با بیش از 2.3 میلیون مورد جدید، شایع‌ترین سرطان در میان زنان در سراسر جهان است. این سرطان 25 درصد از کل موارد سرطان در زنان را تشکیل می‌دهد و از مهم‌ترین دلایل مرگ و میر زودرس محسوب می‌شود. نبود آگاهی کافی، خدمات بهداشتی با کیفیت پایین و تشخیص دیرهنگام از دلایل اصلی شیوع این بیماری هستند.

ابتکار جهانی سرطان پستان (GBCI)

در سال 2021، سازمان جهانی بهداشت طرح ابتکار جهانی سرطان پستان (GBCI) را با هدف کاهش 2.5 درصدی مرگ و میر ناشی از این بیماری تا سال 2040 آغاز کرد. این برنامه تلاش دارد تا جان 2.5 میلیون نفر را از طریق محورهای اصلی مانند ارتقای سلامت، تشخیص زودهنگام و افزایش آگاهی، نجات دهد.

اهداف برنامه آگاهی بخشی سرطان پستان

کمپین‌های جهانی در ماه اکتبر نه تنها به آگاهی بخشی محدود نمی‌شوند، بلکه بستری را برای ارزیابی پیشرفت‌ها و اصلاح سیاست‌های مقابله با نابرابری‌ها در دسترسی به مراقبت‌های سرطان پستان فراهم می‌کنند. این کمپین‌ها بر اهمیت مراقبت‌های بیمارمحور، از جمله حمایت عاطفی و اجتماعی، و نیز ضرورت رفع نابرابری‌های جنسیتی و اقتصادی تاکید دارند.

با ترویج آگاهی و حمایت از ابتکارات جهانی، کشورهای مختلف تشویق می‌شوند تا سیاست‌هایی را برای بهبود غربالگری و مراقبت‌های سرطان پستان اجرا کنند و بر اهمیت تشخیص زودهنگام و مراقبت جامع برای بیماران تاکید ورزند.

آگاهی بخشی درباره سرطان پستان در ماه اکتبر فرصتی است تا همه ذینفعان از جمله بیماران، دولت‌ها و جامعه پزشکی گرد هم آیند و برای کاهش اثرات این بیماری تلاش کنند. شعار امسال نشان می‌دهد که هیچ فردی نباید در مبارزه با این بیماری تنها باشد، بلکه باید از حمایت‌های لازم بهره‌مند شود تا بتواند به درمان خود ادامه دهد و به زندگی عادی بازگردد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ