حمله شدید ادموند اختر به خرید گران‌قیمت استقلال

اقتصاد ایران: مهاجم سابق استقلال گفت: مدیران هولدینگ استقلال می‌توانستند بگذارند فیفادی و تعطیلات فیفا از راه برسد و آن وقت یک مربی خارجی بیاورند و با احساسات و عواطف هواداران و پیشکسوتان بازی نکنند.

همشهری آنلاین: ادموند اختر با بیان اینکه مشکلات استقلال از پارسال و از زمان مجادله خطیر و نکونام شروع شد، اظهار داشت: متأسفانه سال گذشته قهرمانی در لیگ برتر را به راحتی از دست دادیم. در سال جدید نیز مدیریت جدید با جذب دو بازیکن بوسنیایی و بدون هماهنگی با سرمربی، تیم را در حاشیه مطلق فرو برد.

وی افزود: نتایج ضعیف استقلال با نکونام، بازی با روح و روان و احساسات هواداران بود و باید هر چه سریع‌تر تکلیف استقلال مشخص شود تا تیم بیش از این لطمه نخورد.

سرمربی ایرانی تا پول نگیرد از تیم نمی‌رود!

اختر تصریح کرد: اکنون که صحبت از تغییر سرمربی به میان آمده، استقلال نباید رو به مربی داخلی بیاورد؛ همه فوتبالی‌ها می‌دانند مربی یا بازیکن تا زمانی که پول نگیرند نه قراردادی ثبت می‌کنند، نه از تیم خارج می‌شوند و اگر حرفی هم می‌زنند برای فریب هواداران است و دیگر این بازی‌ها کلیشه‌ای شده است. این صحبت‌ها همه‌اش فیلم هندی است که مربی و بازیکن برای هوادار بازی می‌کنند! دیگر آن تعصب قدیم وجود ندارد و همه این دعواها برای پول است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال ادامه داد: استقلالِ نکونام در دربی افتضاح به بار آورد و دود تمام این اتفاقات تلخ به چشم هواداران می‌رود؛ در بازی مقابل السد نیز با بدترین سبک بازی وارد میدان شدند و یک نتیجه ضعیف و مفتضحانه کسب کردند. امیدوارم هر چه سریع‌تر آسیب‌شناسی و چاره‌جویی صورت بگیرد.

نباید بختیاری‌زاده سرمربی استقلال بشود

وی اضافه کرد: متأسفانه در مقطع فعلی گزینه خوب داخلی و خارجی وجود ندارد؛ آمدن سهراب بختیاری‌زاده به استقلال اشتباه است؛ واقعاً باورم نمی‌شود و به صداقت و رزومه ورزشی‌اش شک می‌کنم! با وجود این که رفیق صمیمی من است؛ اصلاً آمدن سهراب به استقلال، به صلاح خودش نیست، آن هم در این مقطع حساس که احتمال آبروریزی بیش‌تر در بازی‌های آینده برای آن‌ها وجود دارد و مدیریت باشگاه در آینده به راحتی تقصیر را بر گردن او می‌اندازد.

اختر تأکید کرد: به عنوان گزینه موقت می‌توانم حضور او را به عنوان سرمربی موقت به سختی قبول کنم، اما متأسفانه باید بگویم ورودش به استقلال در مقطع فعلی اصلاً به صلاح نیست و باید مربی درجه یک خارجی به تیم می‌آوردند تا به این تیم آشفته سر و سامان بدهد.

وی در رابطه با انتخاب سرمربی، مطرح کرد: مدیران هولدینگ استقلال می‌توانستند بگذارند فیفادی و تعطیلات فیفا از راه برسد و آن وقت یک مربی خارجی بیاورند و با احساسات و عواطف هواداران و پیشکسوتان بازی نکند و مثل نکونام، بختیاری‌زاده را در همین ابتدای کار و شروع مربی‌گری‌اش نسوزانند. واقعاً حیف است این نام‌های بزرگ به راحتی نابود شوند. نکونام که با این اتفاقات آبروی فوتبالی‌اش را از دست داد و واقعاً خوب نیست.

ساپینتو هیچ دستاورد مفیدی در استقلال نداشت

اختر درباره ابراز تمایل ساپینتو برای بازگشت به استقلال گفت: ساپینتو در استقلال چه کار کرد؟ نایب قهرمانی را که نکونام هم آورده است. این مربی فقط نیاز به ۵ بادیگارد دارد که دعواها و جنجال‌های او را جمع کنند و از نظر فنی اصلاً به درد تیمی مثل استقلال نمی‌خورد و باید به فکر مربی بزرگ باشیم، نه ساپینتویی که در دوره حضورش در استقلال نیز هیچ دستاوردی برای ارائه نداشت.

وی خاطرنشان کرد: من پیش از شروع لیگ گفتم در وضعیت فعلی و زمانی که نمی‌توانیم مربی خارجی خوب به باشگاه بیاوریم و هزینه آن بالاست، نکونام نسبت به دیگر مربیان ایرانی جنم و عرضه بیشتری برای مدیریت حاشیه‌ها و فضای مجازی و کاهش فشارهای وارده به استقلال را دارد و جزو معدود مربیانی است که با فضای عجیب فوتبال ایران از نزدیک آشناست، اما متأسفانه نکونام از مشکلات قبلی و اتفاقات گذشته خود درس نگرفت و تغییری در رفتار و حتی مسائل فنی خود نداد و این باعث شد که به این روز و وضعیت آشفته برسد.

اختر در ادامه بیان کرد: ابقای جواد نکونام برای سال جدید در ابتدای فصل تصمیم درستی بود، در صورتی که نکونام یک بار برای همیشه متوجه می‌شد که نباید خود عامل حاشیه باشد و نباید با مافوق خود و مدیران باشگاه بحث و دعوا راه بیاندازد که متأسفانه از اشتباهات گذشته خود در زمان خطیر درس نگرفت.

آهِ یامگا دامن‌گیر استقلال شد!

وی اضافه کرد: دستیاران نکونام همگی قابل احترام هستند، اما واقعاً نکونام نیاز به چند کمک مربی و دستیار بزرگ و خبره داشت و یکی از علت‌های نتایج ضعیفش همین موضوع بود. نبود کمیته فنی در باشگاه نیز از دیگر معضلات استقلال است. چرا باید بازیکن خوبی مثل یامگا به این راحتی و با ناجوانمردی باشگاه از تیم برود.

اختر ادامه داد: من با عقاید خرافاتی نکونام یا صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود کاری ندارم و باید بر این موضوع تأکید کنم که «آهِ یامگا» دامن‌گیر استقلال شد. واقعاً شایسته نبود که سرمربی تیم چنین برخورد ناجوانمردانه‌ای با این بازیکن سطح بالا داشته باشد در صورتی که در همین خط هافبک از بسیاری از بازیکنان تیم بهتر بازی می‌کند.

کاکوتا و اندونگ هافبک‌های سطح بالایی نیستند

پیشکسوت باشگاه استقلال اشاره کرد: من دو روز پیش در باشگاه استقلال بودم و شاید صحبت من کمی طنز باشد، اما کاکوتا هیچ فرقی با کارمندان باشگاه ندارد و این موضوع را به آن‌ها نیز گفتم! تنها فرقش دریافت دستمزدهای میلیاردی است زیرا اصلاً بازی نمی‌کند! مثل کارمندان باشگاه! با این وجود اندونگ کمی از کاکوتا بهتر است که باز هم قابل قبول نیست. واقعاً این اندونگ یا کاکوتا نسبت به تبلیغاتی که برایشان انجام می‌شد هیچ چیزی برای ارائه نداشتند و در بهترین حالت در حد هافبک‌های خوب ایرانی هستند. نمی‌دانم علت جذبشان چه بوده چون واقعاً سطحشان در همین حد ضعیف و غیرقابل قبول است.

وی در پایان گفت: فقط در فوتبال ایران و باشگاه‌های ایرانی، سرمربی همه‌کاره تیم است! این تیم باید مدیر ورزشی، سرپرست، آنالیزور، کمک مربی سطح بالا، کمیته فنی و ده‌ها عامل دیگر داشته باشه تا تصمیمات و جذب بازیکنان حرفه‌ای باشد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ