نامجومطلق: یا مربی بزرگ خارجی یا فرهاد مجیدی!

اقتصاد ایران: استقلال پس از شکست در دربی در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا برابر السد قطر هم شکست خورد تا عمر مربیگری جواد نکونام در این تیم به کمتر از یک سال و نیم برسد.

روزنامه اعتماد: استقلال پس از شکست در دربی در هفته دوم لیگ نخبگان آسیا برابر السد قطر هم شکست خورد تا عمر مربیگری جواد نکونام در این تیم به کمتر از یک سال و نیم برسد. با استعفای نکونام، مدیران استقلال سهراب بختیاری‌زاده را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کردند تا سر فرصت احتمالا یک مربی خارجی را برای هدایت آبی‌پوشان به تهران بیاورند. با مجید نامجو مطلق یکی از پیشکسوتان این باشگاه درخصوص وضعیت این روزهای استقلال گپ و گفتی ترتیب دادیم که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید.

نظر شما درباره جدایی جواد نکونام چیست؟

جواد زحمتش را کشید و هر چه که داشت رو کرد و انجام ‌داد. حالا یک موقعی است که کار جلو نمی‌رود دیگر. اما این دلیل بر این نمی‌شود که نکونام مربی بدی است یا بد کار کرده است. جواد در سال قبل علی‌رغم مشکلاتی که بود، توانست ۶۷ امتیاز کسب کند که این تعداد امتیاز در فوتبال ما یعنی قهرمانی اما پرسپولیس بهتر کار کرد و ۶۸ امتیاز گرفت. معمولا تیمی که ۶۷ امتیاز بگیرد شایسته قهرمانی هست اما یکسری مشکلات بود مثل عدم توافق با مدیرعامل و اینها یک مقدار مشکل‌ساز شد و این شرایط متاسفانه بازهم‌ ادامه داشت و این موضوع شیرازه استقلال را به‌هم ریخت و تمرکز را از این تیم گرفت و متاسفانه منجر به این شد که نتوانند به همکاری ادامه دهند. به نظرم در عدم توافق با مدیریت هم جواد مقصر بود و هم مدیریت. مجموعه این مسائل باعث شد این اتفاق بیفتد. بازهم می‌گویم جواد زحمت خودش را کشید .

قبول دارید این اختلافات در سال قبل باعث شد تمرکز تیم بر هم بخورد و استقلال از قهرمانی دور شود؟

در صحبت قبلی‌ام گفتم بله این اختلافات تمرکز استقلال را برهم زد. اعتقاد دارم برای رسیدن به موفقیت باید تمام اعضای تیم هم‌جهت و همسو در کنار هم حرکت کنند و اتحاد خوبی برقرار شود. این اتحاد در استقلال نبود.

نقش مدیریت چیست؟

عرض کردم هم مدیریت هم کادرفنی در این قضیه مقصر بودند.

پیشنهادی به شما برای حضور در استقلال را دادند؟

نه صحبتی که نشد اما کلا در این شرایط این تیم نیاز دارد که مربی خوب خارجی بیاورند صرفا یک مربی خارجی بیاید دردی را دوا نمی‌کند. مربی باید بیاید که کارایی داشته باشد و توانمند باشد و بزرگ باشد، چون الان تیم از لحاظ روانی کاملا به‌هم ریخته است و مشکل روحی روانی دارد. مربی بزرگ خارجی بیاید تا این مشکل را برطرف کند در بین مربیان داخلی هم اگر بتوانند فرهاد را بیاورند گزینه خیلی مناسبی است.

درباره انتخاب سهراب بختیاری‌زاده به عنوان سرمربی موقت چه نظری دارید؟

تیم که نمی‌تواند بدون مربی باشد قطعا وقتی جواد رفته کادرفنی که با او آمده هم می‌رود دیگر. قطعا یک مربی باید بیاید روی نیمکت به عنوان مربی موقت یا هر چیزی که اسمش را می‌گذارند قرار بگیرد. سهراب هم بازیکن بزرگ و خوبی بوده و امیدوارم موفق باشد تا تصمیماتی که بعد گرفته می‌شود.

استقلال به لحاظ مهره مشکلی ندارد؟

من اعتقاد دارم به لحاظ مهره استقلال تیم خوب و پرمهره‌ای است و بازیکنان بسیار خوبی دارد حالا این حواشی که ایجاد شد تیم را به بن‌بست رساند. هر چند معتقدم یک پلی میکر کم دارد تیم اما در مجموع از لحاظ مهره استقلال جزو دو، سه تا تیم اول است ‌و بازیکنان‌خوبی دارد که می‌توانند در ادامه بهتر نتیجه بگیرند.

صحبت پایانی؟

هواداران کمک کنند به این شرایط استقلال. هجمه وارد کردن به این تیم که مربی ندارد و دنبال مربی هستند کمکی نمی‌کند. عرض کردم استقلال تیم بسیار خوبی است که در بن‌بست تاکتیکی گیر کرده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ