یحیی گل‌محمدی همچنان در تعقیب پرسپولیس

اقتصاد ایران: فولاد که هفته گذشته موفق شد اولین شکست فصل را به ذوب‌آهن تحمیل کند در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته و کم‌کم خود را به بالای جدول و مدعیان نزدیک می‌کند.

فرهیختگان: فولاد که هفته گذشته موفق شد اولین شکست فصل را به ذوب‌آهن تحمیل کند در جایگاه پنجم جدول رده‌بندی قرار گرفته و کم‌کم خود را به بالای جدول و مدعیان نزدیک می‌کند. تیم فولاد فصل گذشته شرایط خوبی در لیگ برتر نداشت و از گزینه‌های سقوط بود و در آخرین هفته از رقابت‌های لیگ برتر با شکست شگفت‌انگیز تیم نساجی بقای خود را مسجل کرد. شرایط بد و اوضاع اسفبار تیم فولاد که فصل گذشته باعث ناراحتی هواداران این تیم ریشه‌دار شده بود، مسئولان را بر آن داشت تا با تغییر و تحولاتی اساسی اوضاع را بهبود بخشند. حالا به نظر می‌رسد آنها راه را درست پیموده‌اند. فولاد پس از گذشت ۶ هفته از رقابت‌های لیگ برتر، هم‌امتیاز با پرسپولیس(که یک بازی کمتر دارد) و تنها به دلیل شکست در بازی رودررو و با تفاضل گل کمتر، یک پله پایین‌تر و در رده پنجم قرار گرفته است. سه برد، دو مساوی و یک باخت حاصل تلاش شاگردان یحیی گل‌محمدی در لیگ بیست‌وچهارم است.

چسبیده به پرسپولیس

علاقه یحیی گل‌محمدی به تیم پرسپولیس در فصل جدید نیز همچنان پابرجاست؛ چراکه این مربی با اینکه هدایت تیم فولاد را برعهده دارد همچنان پرسپولیس را تعقیب کرده و هم‌امتیاز با آنهاست. حضور گل‌محمدی در تیم فولاد تحول ایجاد کرده است. حتی با توجه به آمار می‌توان ادعا کرد در فصول اخیر آنها هرگز موفق نشدند در هفته‌های ابتدایی با شرایطی مشابه ۱۱ امتیاز کسب کنند و خود را تا بالای جدول پیش ببرند. همین موضوع نشان می‌دهد که گل‌محمدی برای فولادی‌ها حضوری خوش‌یمن ‌داشته و عملکردش حداقل در مقایسه با چند سال اخیر برای این تیم خوب بوده است. تیم فولاد بعد از شکست مقابل پرسپولیس با وجود تساوی خانگی مقابل خیبر نتوانست جایگاه خود را در جدول رده‌بندی ارتقا دهد اما طی دو پیروزی که در هفته پنجم و ششم به دست آورد خود را ۱۱ امتیازی کرد و دو هفته‌ای است که در ردیف پنجم جدول جا خوش کرده است. به نظر می‌رسد فولاد حرکت رو به جلو و خوبی در جهت بهبود اوضاع خود داشته؛ چراکه از تیمی که کاندیدای سقوط بود به تیمی مدعی تبدیل شده و هیچ بعید نیست خود را از جایگاه فعلی نیز بالاتر بکشد. تیم فولاد به جز بازی هفته هفتم مقابل تراکتور، در هفته نهم نیز جدالی سخت مقابل سپاهان درپیش دارد و هفته یازدهم میزبان استقلال خواهد بود. نگاهی به برنامه این تیم نشان می‌دهد تقریبا یکی در میان بازی‌های فولاد با حریفان و مدعیان لیگ برتر است، از این رو کار راحتی در ادامه پیش روی این باشگاه نیست اما حس برتری‌جویی و میل به بردن در بین بازیکنان فولاد شکل گرفته و آنها‌ انگیزه لازم برای کسب امتیاز از رقبا را دارند. فولاد یکشنبه هفته آینده ۱۵ مهر به مصاف تراکتور می‌رود. این حریف صدرنشین ۱۳ امتیازی است و فولاد با پیروزی در این بازی حتی ممکن است در شرایطی خاص شانس صدرنشینی پیدا کند. جمعه و شنبه بازی‌های دیگر تیم‌های لیگ برتری برگزار شده و دو رقیب شانس خوبی دارند تا با اطلاع از نتایج سایر تیم‌ها با نقش‌آفرینی در مقابل هم جایگاه خود را در جدول رده‌بندی تثبیت کرده یا ارتقا دهند. شکست ملوان، سپاهان و پرسپولیس بهترین هدیه شاگردان گل‌محمدی به اوست، چون آنها می‌توانند در صورت شکست هر یک از این رقبا از فرصت بازی با تراکتور حتی برای رسیدن به صدر جدول استفاده کنند.

دفاع برتر

با آماری که فصل قبل فولاد از خود به جا گذاشت یحیی در هر شرایطی پیشتاز است. عملکرد ضعیف علیرضا منصوریان چنان ضربه‌ای به این تیم زد که پس از گذشت هفته‌ها شرایط برای آنها تغییر نکرد و حتی تا مرز سقوط پیش رفتند. آنها در ۵ بازی هفته اول ۵ شکست سنگین به همراه دریافت ۱۴ گل پشت سر گذاشتند که شاید بتوان ادعا کرد بدترین شروع تاریخ باشگاه فولاد بوده است. فولاد پس از گذشت ۶ هفته از مسابقات فصل قبل در جایگاه شانزدهم بود و با وجود تغییر چند مربی نتوانست شرایط بد خود را تغییر دهد و تنها هفته پایانی آنها را از سقوط نجات داد. درحالی‌که این فصل آنها با یحیی گل‌محمدی نساجی را در قائمشهر شکست دادند. در هفته دوم مقابل مس به تساوی بدون گل رسیدند و هفته سوم شکست ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس را پذیرفتند و با مساوی مقابل خیبر روند صعودی درپیش گرفتند. به‌طوری‌که در هفته پنجم و ششم به ترتیب با پیروزی‌های یک بر صفر مقابل هوادار و ذوب‌آهن جایگاه خود را ارتقا داده و در جوار مدعیان قرار گرفتند. کسب تنها یک شکست در هفته سوم مقابل پرسپولیس نشان می‌دهد فولادی‌ها راه را درست رفتند، مخصوصا اینکه عملکرد تیم فولاد در تمام مسابقات خوب و قابل تحسین بوده و خطوط مختلف تیم را ترمیم کردند. مخصوصا خط دفاعی که فصل گذشته گل‌های بی‌شماری دریافت می‌کرد، این فصل با دریافت سه گل در ۶ مسابقه به واقع جزء بهترین خطوط دفاعی فصل جاری ‌است.

بهترین انتخاب

بدون شک یکی از بهترین انتخاب‌های مدیران فولاد برگزیدن یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرمربی بود. مربی‌ای که افتخارات زیادی در لیگ برتر و جام حذفی از خود به جا گذاشته و حتی سابقه قهرمانی در سوپرجام را نیز به‌عنوان مربی در کارنامه دارد. یحیی سال‌ها قبل وقتی به‌عنوان سرمربی تیم شهر خودرو انتخاب شد و درخشید، مورد توجه باشگاه پرسپولیس قرار گرفت. انتقال پرسر و صدای او از شهر خودرو به پرسپولیس، این مربی را وارد مرحله تازه‌ای کرد به شکلی که هر سال بر افتخارات خود افزود. از این رو هیچ عجیب نیست که گل‌محمدی، فولاد را متحول کرده و در مسیر خوبی قرار دهد. آمار نشان می‌دهد در مدت کوتاهی که گل‌محمدی سرمربی فولاد شده، این تیم را به خوبی متحول کرده و تلاشی که مسئولان این باشگاه برای کسب مجوز او داشتند، بی‌فایده نبوده است. با این حال بازی هفته ششم مقابل تراکتور برای گل‌محمدی و فولاد بسیار حیاتی است. این مربی که پیش از این نیز سابقه مربیگری در تیم تراکتور را داشت حالا در شرایطی رو در روی تبریزی‌ها قرار می‌گیرد که در صورت پیروزی مقابل صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر شرایط متفاوتی را برای فولادی‌ها رقم خواهد زد. با وجود اینکه همه ۶ رقیب اخیر فولاد تیم‌های قدرتمندی بودند اما تراکتور یکی از رقبای سرسخت و مدعی این فصل به حساب می‌آید و اگر گل‌محمدی بتواند این تیم را شکست دهد، عیار خود را بیش از پیش نشان داده است.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ