آزادی۲۳۱۰ زندانی با استفاده از ارفاقات قانونی

اقتصاد ایران: قزوین- رئیس کل دادگستری استان قزوین از صدور ۱۲۷۵ حکم مجازات جایگزین حبس در ۶ ماهه ابتدایی سال جاری توسط قضات استان خبر داد و گفت: ۲۳۱۰ زندانی نیز با استفاده از ارفاقات قانونی آزاده شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام علی مصطفوی نیا در این خصوص اظهار کرد: با توجه به افزایش ورودی پرونده به محاکم قضائی باید تلاش کنیم با اقدامات پیشگیرانه و افزایش آگاهی‌های عمومی و حقوقی، از بروز اختلاف و دعوی جلوگیری کنیم.

وی با تاکید بر لزوم ترویج فرهنگ گذشت و صلح در جامعه گفت: راه اندازی دادگاه‌های صلح در کنار شورای حل اختلاف و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و معتمدین نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به محاکم قضائی دارد.

مصطفوی نیا ادامه داد: استفاده از مجازات جایگزین حبس با توجه به سند تحول قضائی برای کاهش جمعیت کیفری در استان مؤثر بوده و باید تلاش کنیم تا جای ممکن از مجازات جایگزین حبس استفاده کنیم و از زندانی کردن افراد جز در موارد ضروری خودداری کنیم.

مقام ارشد قضائی استان کاهش هزینه‌ها، اجرای بهتر عدالت، بازپروری راحت مجدد افراد و پیشگیری از فروپاشی خانواده‌ها را از مهم‌ترین اهداف استفاده از مجازات جایگزین حبس دانست و گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۲۷۵ رأی جایگزین در استان صادر شده است.

آزادی ۲۳۱۰ زندانی با استفاده از ارفاقات قانونی

وی ادامه داد: بر اساس تاکید رئیس دستگاه قضائی در مورد استفاده قضات از تأسیسات ارفاقی در مورد متهمان و محکومان در راستای کاهش جمعیت کیفری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، بازاجتماعی کردن مجرمان، بازگشت زندانیان به خانواده، کاهش هزینه‌های پرداختی جامعه و تسهیل شرایط متهمان و محکومان در نوع و میزان مجازات در ۶ ماهه سال جاری ۲ هزار و ۳۱۰ نفر با استفاده از تأسیسات و ارفاقات قانونی آزاده شده اند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین ادامه داد: بر اساس تبصره ۲ ماده ۸۰ آئین‌نامه سازمان زندان‌ها این تأسیسات شامل مرخصی، انتقال به زندان نیمه‌باز، اعزام به کار در خارج از زندان، ملاقات حضوری یا خصوصی، نظام نیمه‌آزادی، آزادی مشروط، آزادی تحت نظارت سامانه‌های الکترونیکی (پابند) و خدمات پس از خروج است؛ البته این موارد به مجرمانی که مشمول جرایم خشن هستند تعلق نخواهد گرفت.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ