راهیان نور کار فرهنگی ماندگار برای نوجوانان است

اقتصاد ایران: اهواز _ فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: راهیان نور، کار فرهنگی بسیار خوب و ماندگاری برای نوجوان ما است که می‌خواهد وارد عرصه خدمت شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حسن شاهوارپور عصر امروز چهارشنبه در جلسه راهیان نور که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی دلاور مردان انقلاب اسلامی در عملیات وعده صادق ۲ اظهار کرد: نیمه دوم سال، راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سپس عمومی در استان خوزستان آغاز می‌شود؛ راهیان نور دانش آموزی از ۲۰ مهرماه با سفر از سراسر کشور شروع می‌شود.

وی با بیان اینکه از خوزستان ۲۵ هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور اعزام می‌شوند، تصریح کرد: با توجه به حساسیت بیشتر راهیان نور دانش آموزی که برای استفاده بهتر از برنامه‌های فرهنگی به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند، نیازمند توجه هستند.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان پایه اصلی کار را آموزش و پرورش اعلام و عنوان کرد: از آنجایی که ما میزبانی و اعزام را انجام می‌دهیم لذا مجموعه سپاه در کل کشور در کنار مجموعه مذکور کمک می‌کنند تا به نحو مطلوب میزبانی داشته باشیم.

سردار شاهوارپور گفت: خوزستان جز رتبه‌های اول در مساله راهیان نور است و به دلیل دسترسی به مناطق عملیاتی کار در این استان باید بهتر انجام شود.

به گفته وی، به دلیل کرونا در سفر راهیان نور وقفه‌ای ایجاد شد، البته پس از آن ایام مجدد انجام شد اما آن کیفیت گذشته را نداشت.

سردار شاهوارپور با بیان اینکه برنامه راهیان نور، کار فرهنگی بسیار خوب و ماندگاری برای نوجوان ما است، اظهار کرد: نوجوان می‌خواهد وارد عرصه خدمت شود، دانشگاه برود و سپس در دستگاه‌ها مشغول به کار شود لذا باید در این زمینه ظرفیت‌های خوبی ایجاد شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اعلام اینکه سال گذشته در سفرهای راهیان نور مشکلاتی وجود داشت که علیرغم آن اعزام‌ها انجام شد، عنوان کرد: معاون امنیتی استاندار کمیته امنیتی با محوریت راهیان نور را تشکیل دهند و برنامه ریزی های لازم در مسیرهای ورودی و دیگر نقاط برای امنیت، هدایت و حمایت از کاروان صورت گیرد. همچنین در اردوگاه‌ها و یادمان‌ها نیز تدابیر مهیا شود.

سردار شاهوارپور اعزام‌ها را موضوع دیگر خواند و گفت: افرادی که از خارج استان می‌آیند نسبت به اعزام آنها تکلیفی نداریم و تنها در بخش سوخت و خرید مواد غذایی اصولاً به ما مراجعه می‌کنند که از طریق استانداری و دستگاه‌های ذی‌ربط تأمین می‌شود.

وی ادامه داد: مراقبت‌ها موضوع دیگر است که اگر این کاروان‌ها نیاز به کمکی داشتند باید هر شهرستانی از جمله آبادان، خرمشهر، شوش، اندیمشک و دشت آزادگان مراقبت‌های لازم را داشته باشند و به این موضوع بی توجه نباشیم.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با اشاره به اعزام‌هایی که به استان مربوط می‌شود، گفت: در خصوص اعزام‌های خوزستان چند نیازمندی عمده وجود دارد که ترابری، اسکان، تغذیه، درمان و بیمه از جمله آنها هستند، همچنین به راوی و معلم همراه نیاز است.

سردار شاهوارپور در خصوص مسأله ترابری بیان کرد: این بخش برعهده آموزش و پرورش است بنابراین دستگاه مذکور هزینه‌های مربوطه را تأمین کنند، برخی شهرستان‌ها برخوردار هستند و می‌توانند مسأله را حل کنند اما برخی دیگر که برخورداری کمتری دارند نیازمند کمک هستند. دیگر بخش‌ها اعم از تغذیه، اسکان، رزمایش، راوی و امثالهم برعهده سپاه استان است.

وی افزود: یادمان‌ها و اردوگاه‌ها مسائل دیگری هستند که باید به آنها توجه شود به طور مثال اردوگاه‌هایی مربوط به خوزستان نیست اما در استان هستند که مشکلاتی دارند لذا به مسائل آنها توجه شود.

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان با بیان اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور شهید برای زیرساخت یادمان‌ها مبلغ پیش بینی شد تصریح کرد: مقرر شد مسائلی همچون آب، پارکینگ و.. از این طریق حل شود اما ین یادمان‌ها همچنان مشکلاتی دارند. از دستگاه‌ها می‌خواهیم که به این مسئله ورود کنند به طور مثال نفت در یادمان‌هایی مثل طلاییه، فکه و هویزه کمک کند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ