راهیان نور عظمتی است که جنگ را روایت می‌کند

اقتصاد ایران: اهواز_ استاندار خوزستان گفت:راهیان نور یک عظمت بزرگی است که جنگ را روایت می‌کند و در اردوهای راهیان نور شهادت، ایثار و جهاد را می‌بینند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در جلسه راهیان نور که در سالن جلسات حوزه استاندار برگزار شد، اظهار کرد: عملیات وعده صادق ۲ که عزت و بزرگی کثیری به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت بخشید تبریک عرض می‌کنم، همه ابر قدرت‌ها جمع شدند تا این اتفاق رخ ندهد، می‌گفتند از خلیج فارس تا همه شهرهایشان سد درست کردند اما الحمدالله از همه موانع عبور کردیم، اتفاقی که باید رخ می‌داد رقم خورد و برای شیعه عزت شد.

وی گفت: سیدحسن مالک اشتر آقا بود که شهادت ایشان برای همه شیعیان و مسلمانان دنیا صدمه بزرگی است اما حتماً خداوند منتج به خیرش می‌کند.انشالله ما هم در این مسیر به شهادت برسیم، بتوانیم وظیفه خود را انجام دهیم و در طریق سید حسن‌های انقلاب جلو رویم.

استاندار خوزستان با بیان اینکه راهیان نور یک عظمت بزرگی است که جنگ را روایت می‌کند، افزود: در اردوهای راهیان نور شهادت، ایثار و جهاد را می‌بینند که خداوند این نعمت را هر سال در اختیار ما قرار داده است‌.

حسینی محراب گفت: این مساله عمق استراتژیک نظام است و از طریق یادگارها و یادمان‌ها با روایت‌های خوب راویان می‌توان افرادی را تغییر داد که یک حرم برای همه نوجوان‌ها جوان‌ها و خانواده‌ها است. شهدا هستم که افراد را به سمت توحید و پروردگار عالم هدایت می‌کنند.

وی سمبل همه رویدادهای راهیان نور را یادمان‌ها خواند و گفت: باید هر کاری از دستمان برمی‌آید در این زمینه انجام دهیم، در دور دوم سفر رئیس جمهور مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان برای یادمان‌ها در نظر گرفته شد که سردار کارگر خود مسئولیت دنبال کردن آن را بر عهده گرفته بودند اما باید همه ما پیگیر این مسئله باشیم.

استاندار خوزستان ادامه داد: سازمان نور سال‌ها است که برگزار می‌شود و هر سال باید نشست آسیب شناسی در این خصوص داشته باشیم تا عملکردهای کمی و کیفی خودمان را برشماریم و در چهارچوب مشکلات را برطرف کنیم.

حسینی محراب با اعلام اینکه نگاه همه به موضوع راهیان نور فرهنگی است و حتماً باید این نگاه حاکم باشد عنوان کرد: از این طریق می‌توان چیزی را که حضرت آقا انتظار دارند دنبال کنیم وگرنه تنها در حد بازدید یک موزه است و آنطور که باید تأثیرگذار نیست.

وی گفت: باید کار یادمان‌ها را بین شرکت‌های بزرگ تقسیم کنیم زیرا می‌توانند هزینه‌های آن را از محل مسئولیت‌های اجتماعی یا بودجه‌های ضروری استفاده کنند تا نقص‌ها برطرف شود. در این خصوص به گونه‌ای عمل شود که ر راستای برطرف کردن عیب‌های موجود پایان سال یک گام به جلو برداشته باشیم.

استاندار خوزستان اضافه کرد: در خصوص راه‌ها نیز معاون عمرانی جلسات لازم را برگزار کنند همانگونه که اربعین این کار را انجام دادند البته ما مطرح کرده بودیم که اربعین قدمی باشد تا از طریق اقدامات آن ایام راه‌ها و مسائل عمرانی استان را حل کنیم. حتماً تابلوهای مسیر و کیلومترها تا یادمان‌ها قرار داده شود و مأموریت این کار به راهداری واگذار شود.

حسینی محراب گفت: همچنین شرکت پخش و پالایش از الان بداند که چه تعداد سهمیه سوخت باید اختصاص دهد تا زمانی که راهیان نور وارد استان شدند با مشکل مواجه نشوند. در خصوص ترابری صورت گیرد و به شرکت‌ها نیز سهمیه داده شود.

وی افزود: شهرستان‌هایی که پول دارند مثل ماهشهر، آبادان، بهبهان و دزفول از ظرفیت و امکانات شهرستان خود استفاده کنند.

استاندار خوزستان اظهار کرد: امنیت بچه‌ها بسیار مهم است لذا از همین الان کمیسیون امنیتی تشکیل و تعیین وظیفه شود تا نیروهای انتظامی و بسیج نیز بتوانند از طریق کمک این مسئله را پوشش دهند. در خصوص تنظیف یادمان‌ها نیز شهرداری هر شهرستان کار را انجام دهد و فرمانداران پیگیر این مسئله باشند.

حسینی محراب بیان کرد: همچنین شهرداری‌ها فضاسازی مناسب در مسیرهای ورودی شهر و یادمان‌ها را انجام دهند.

به گفته وی، پیشنهاد اردوهای راهیان پیشرفت خوب است آن هم زمینه و دریایی چرا که اگر دانش آموزان عظمت‌هایی که در شرکت‌ها و صنایع استان است را ببینند به کشورشان افتخار می‌کنند.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ