توسعه همکاری ایرانسل و شهرداری تبریز در توسعه فیبرنوری با امضای قرارداد جدید

اقتصاد ایران: با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری تبریز، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل در این شهر، آغاز شد.

برترین‌ها: با امضای قرارداد پروژه توسعه زیرساخت شهر هوشمند بین اولین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شهرداری تبریز، فاز دوم عملیات اجرایی شبکه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارهای ایرانسل در این شهر، آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی ایرانسل، صبح امروز چهارشنبه ۱۱ مهر ماه ۱۴۰۳، طی مراسمی با حضور دکتر یعقوب هوشیار شهردار تبریز، دکتر بیژن عباسی‌آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از معاونان و مدیران ایرانسل و شهرداری تبریز، ادامه همکاری‌های این دو مجموعه در حوزه فیبرنوری و توسعه زیرساخت شهر هوشمند، با امضای قرارداد جدیدی، مورد توافق قرار گرفت.

قرارداد جدید، در ادامه همکاری‌های قبلی ایرانسل و شهرداری تبریز در حوزه اجرای فیبرنوری (لایه مترو) منعقد شده و با هدف اجرای پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها (FTTx) ایرانسل در شهر تبریز توسعه داده شده است.

در این مراسم، مدیرعامل ایرانسل با اشاره به فعالیت‌های این اپراتور در استان آذربایجان شرقی گفت: تبریز  اولین شهری است که قرارداد جامع فیبر نوری گسترده را منعقد کرده و با اجرای این قرارداد جدید بین شهرداری تبریز و ایرانسل،  تمام نقاط این شهر به شبکه فیبر نوری مجهز می‌شود و انتقال داده، صوت و مکالمه در این بستر ممکن خواهد شد.

وی همچنین با تأکید بر کیفیت اجرای این پروژه ادامه داد: از لحاظ کیفی، تلاش شده پروژه را با بهترین مواد اولیه و صحیح‌ترین عملیات اجرایی با بالاترین استانداردهای موجود انجام دهیم و با افزایش تعداد کارگاه‌ها، تلاش شده تا سرعت عمل اجرایی نیز ارتقا یابد.

در این جلسه، شهردار تبریز نیز با اشاره به قرارداد توسعه فیبر نوری (FTTx) در این شهر گفت: اینترنت پرسرعت، یکی از موضوعات مهم در توسعه کسب و کارها است که می‌تواند جهش مطلوبی در حوزه اشتغال ایجاد کند. برای توسعه پایدار شهر نیازمند اجرای زیر ساخت‌های هوشمندسازی و ارائه خدمات هوشمند هستیم که شهرداری تبریز در این حوزه با عقد این قرارداد، اقدامات مطلوبی انجام داده است.

توسعه همکاری ایرانسل و شهرداری تبریز در توسعه فیبرنوری با امضای قرارداد جدید

ایرانسل پیش از این در قراردادی که شهریورماه سال ۱۴۰۲ بین این اپراتور و شهرداری تبریز منعقد شد، تعهد اجرای ۲۲۰ کیلومتر فیبرنوری در شهر تبریز را امضا کرد و در بازه زمانی طی شده تا قراردادی که صبح امروز به امضا رسید، ۱۴۰ کیلومتر آن را به نتیجه رساند. در قرارداد جدید نیز ۵۰۰ کیلومتر توسعه اینترنت پرسرعت فیبر نوری با سرمایه گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال برای مدت ۳ سال، در نظر گرفته شده است.

پیش از این و در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، سرویس جدید اینترنت پرسرعت ثابت مبتنی بر فیبر نوری ایرانسل، طی مراسمی توسط رئیس‌جمهوری وقت افتتاح شد. در این مراسم، سرویس اینترنت فیبر نوری که به عنوان سرویس «فیبر به منازل و کسب‌وکارها(FTTx) » شناخته می‌شود، در قالب «طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکار‌ها» به بهره‌برداری رسید و بابل در استان مازندران، به عنوان نخستین شهر، این سرویس ایرانسل را دریافت کرد. همچنین در ۲۶ بهمن ۱۴۰۲، پوشش اینترنت پرسرعت فیبرنوری ایرانسل برای منازل و کسب‌وکارها (FTTx) در شهر بابل در استان مازندران، با حضور وزیر وقت ارتباطات، تکمیل شد.

ایرانسل همچنین موفق شد در تیرماه ۱۴۰۳ و با حضور وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، سرویس فیبرنوری پرو (FTTX Pro) را افتتاح و با انجام تست سرعت، از بالاترین سرعت اینترنت ایران در شبکه فیبرنوری ایرانسل با ثبت عدد بالاتر از ۸ گیگابیت بر ثانیه، رونمایی کند.

ایرانسل در مرداد ۱۴۰۲ نیز، موافقت‌نامه پروانه یکپارچه شبکه و خدمات ارتباطی (UNSP) را از وزیر وقت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات دریافت کرد. با دریافت این پروانه، ایرانسل رسماً به جمع ارائه‌دهندگان خدمات ارتباطی ثابت مبتنی بر فیبر نوری (FTTx) و سایر خدمات ارتباطی موضوع مصوبه فوق، پیوست. پروژه‌های توسعه فیبرنوری ایرانسل در مجموع در ۱۰۵ شهر کشور شامل ماهدشت، کمال شهر و محمد شهر از استان البرز، تبریز از استان آذربایجان شرقی، پلدشت، شاهین‌دژ، بوکان، ماکو، مهاباد و میاندوآب از استان آذربایجان غربی، بندر دیلم، بندر دیر، خورموج، برازجان و گناوه از استان بوشهر، چهاردانگه، گلستان، اندیشه، شهریار، کهریزک، شاهدشهر، فردوسیه و صباشهر از استان تهران، مشهدریزه، سبزوار، بردسکن، کاریز و صالح‌آباد از استان خراسان رضوی، شاهرود، دامغان، سمنان، گرمسار، میامی و مهدی‌شهر از استان سمنان، خرامه، کوار، اردکان، شیراز، صدرا، مرودشت، اقلید، جهرم، داراب، فسا و نورآباد ممسنی از استان فارس، آستارا از استان گیلان، امیرکلا، بابل، جویبار و قائم‌شهر از استان مازندران، محلات، دلیجان، اراک و خمین از استان مرکزی، اردستان، قهدریجان، خورزوق، خمینی‌شهر، ابریشم، داران و نجف‌آباد از استان اصفهان، ویس، ایذه، اندیمشک، شیبان، شوش، آبادان، خرمشهر، کوت عبدالله از استان خوزستان، قیدار، خرمدره و زنجان از استان زنجان، تاکستان، الوند، محمدیه، آبیک، بوئین‌زهرا و اقبالیه از استان قزوین، یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و چرام از استان کهگیلویه و بویراحمد، خرم‌آباد از استان لرستان و ابوموسی و بستک از استان هرمزگان، ادامه دارد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ