خودروسازان ۲۵ میلیون دلار پسته صادر کردند

اقتصاد ایران: عصر خودرو- رئیس اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: ارز حاصل از صادرات پسته با هماهنگی انجمن پسته و خشکبار در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد. به دنبال این هستیم که حداکثر سود به صادرکننده واقعی پسته برسد، چون خودروساز سود خود را از واردات قطعات و تولید خودرو می‌برد.

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از اقتصاد آنلاین، مهدی طبیب‌زاده، رئیس اتاق بازرگانی کرمان درخصوص توافق خودروسازان و صادرکنندگان پسته گفت: خودروسازان ارز نیاز دارند و صادرکنندگان پسته هم صادرات انجام می‌دهند و ارز در اختیار دارند. خودروسازان خودشان برای صادرات پسته وارد بازار شده بودند، چون در این کار حرفه‌ای نبودند و سودشان در واردات بود، حساسیتی روی قیمت نداشتند و باعث به هم خوردن بازار و ضرر صادرکنندگان واقعی پسته شده بودند.

طبیب‌زاده افزود: اتاق بازرگانی، انجمن پسته و خشکبار به یک تفاهمی با خودروسازان رسیدند که خودشان اقدام به صادرات پسته نکنند و صادرکنندگان ارز مورد نیاز آن‌ها را تامین کنند.

وی ادامه داد: این تفاهم برقرار شده و در حال انجام است. ارز حاصل از صادرات پسته با هماهنگی انجمن پسته و خشکبار در اختیار خودروسازان قرار می‌گیرد. به دنبال این هستیم که حداکثر سود به صادرکننده واقعی پسته برسد، چون خودروساز سود خود را از واردات قطعات و تولید خودرو می‌برد.

به گفته طبیب‌زاده؛ ارز حاصل از صادرات پسته برای واردات قطعات خودرو است و به خودروساز داده می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی کرمان گفت: خودروسازان سال گذشته 25 میلیون دلار پسته صادر کرده‌اند که این رقم نسبت به رقم صادرات پسته ایران که بیش از یک میلیارد دلار است، بالا نیست، منتها این وضعیت، امسال در حال تشدید بود و خودروسازان در صادرات پسته یک مقدار حرفه‌ای تر شده بودند، به همین دلیل این تفاهم انجام شد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ