بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شد

اقتصاد ایران: ارومیه- مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت:امسال بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ناجی ظهر چهارشنبه در نشست خبری گرامیداشت روز ملی روستا و عشایر با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود و اینکه آذربایجان غربی جزو ۵ استان عشایرخیز کشور است، اظهار کرد: از ٢ میلیون ۶٠٠ هزار مرتع بیش از یک میلیون و ۶۵٠ هزار هکتار قلمرو عشایری است و از این جهت شاهد تولیدات خوبی در حوزه دامی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ٢٠ هزار خانوار با ١٠٠ هزار نفر و ١٢ ایل و ٢١ طایفه جمعیت عشایری استان می‌باشد، اذعان کرد: ٣٣۶ قشلاق عشایری در استان داریم و بقیه عشایر در روستاها پراکنده هستند.

ناجی ادامه داد: جمعیت دامی عشایر یک میلیون و ٨٠٠ هزار تا دو میلیون بوده که با تولید ۵٠ هزار تن شیر و رتبه اول و ١۵ هزار تن گوشت قرمز استان و رتبه سوم را دارا هستیم.

وی با اشاره به اینکه دو قطب ییلاقی چالدران و سلیم خان شاهین دژ در استان موجود می‌باشد، تصریح کرد: عشایر استان از بخش عظیمی از دامنه‌های سهند آذربایجان شرقی نیز استفاده می‌کنند.

ناجی با تاکید بر اینکه هزار کیلومتر ایل راه عشایری در سطح آذربایجان غربی داریم، افزود: امسال بیش از ۶۴٠ کیلومتر ایل راه عشایری مرمت شده است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های مناطق عشایری و خود جامعه هدف بیان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای برنامه و حمایت از آنها و ارتقای شاخص‌ها هستند و در همین راستا شورای عشایر به ریاست استاندار فعال شده است.

وی از احصای مشکلات عشایر استان و اعلام به دستگاه‌های مربوطه خبر داد و گفت: مردان و زنان عشایر به صورت شبانه روزی در عرصه مرزداری و مرزبانی و تولیدی استان در کنار نیروهای انتظامی و نظامی فعالیت دارند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان غربی گفت: راه اندازی ۵٧٠ کارگاه تولیدی عشایر، توجه به راه‌ها، پنل‌های خورشیدی، آبرسانی، بهره‌برداری گیاهان دارویی و کشت آنها در مراتع و توجه به طرح‌های گردشگری و بوم گردی عشایری جزو برنامه‌های اصلی مجموعه برای کمک به عشایر است.

ناجی در خصوص مشکلات پنل‌های خورشیدی هم گفت: با چند شرکت تولیدی عقد قرارداد شده و دستگاه‌های تولیدی آزمایش شده و کندی به دلیل موانع فنی است که بزودی حل می‌شود

وی از گسترش مراکز عرضه تولیدات عشایری در همه شهرستان‌ها و مناطق عشایری برای عرضه محصولات خبر داد.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ