کمبود پایانه؛ ۳۰ درصد قطارها خارج از پایانه پارک می‌شوند

اقتصاد ایران: رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، به نبود فضای مناسب برای پارک واگن‌ها اشاره کرد و گفت: ۳۰ درصد از قطارهای فعلی به دلیل نبود پایانه‌های کافی، بیرون از پایانه‌ها پارک می‌شوند.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با موضوع ارائه گزارش عملکرد پنج‌ماهه مترو تهران، با حضور سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل، علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون و رضا محمدنژاد بیدخت؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران برگزار شد.

در ابتدای جلسه، رضا محمدنژاد بیدخت؛ مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران با اشاره به افزایش طول خطوط مترو اظهار کرد: در صورت عدم تأمین واگن‌های جدید، با افزایش طول خطوط و ساخت ایستگاه‌های جدید، سرفاصله قطارها نیز افزایش خواهد یافت.

وی همچنین به نبود فضای مناسب برای پارک واگن‌ها اشاره کرد و افزود: 30 درصد از قطارهای فعلی به دلیل نبود پایانه‌های کافی، بیرون از پایانه‌ها پارک می‌شوند. در صورت عملیاتی شدن قرارداد خرید 630 واگن جدید، هیچ فضای پارکی برای آن‌ها وجود نخواهد داشت و به فضای مناسب برای پارک و تعمیرات نیاز داریم.

در ادامه، سید جعفر تشکری هاشمی؛ رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران، به افزایش طول خطوط مترو و کمبود واگن‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش طول خطوط بدون تأمین واگن‌های جدید مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

وی درخصوص بودجه اورهال مترو بیان کرد: از بودجه 1600 میلیارد تومانی سال جاری برای اورهال ناوگان، تنها 50 درصد آن تأمین شده و باید مشخص شود چه مقدار قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

تشکری هاشمی همچنین درخصوص تعداد راهبران قطارها گفت: یکی از مسائل مهم بررسی تناسب تعداد راهبران با تعداد ناوگان است. باید مشخص شود که آیا می‌توان کمبود راهبران را از پرسنل فعلی جبران کرد یا نیاز به استخدام جدید داریم.

وی با انتقاد از وضعیت اورهال قطارها گفت: در 25 سال گذشته مترو به این اندازه نیاز به اورهال نداشت و اگر برای قطارها مشکلی پیش بیاید، همه مسئولیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران افزود: در حالی که طی سه سال گذشته 8000 میلیارد تومان بودجه برای اورهال مترو مصوب شده بود، تنها 2000 میلیارد تومان از این مبلغ تخصیص یافته است که نشان‌دهنده عدم اجرای صحیح سیاست شورا است.

تشکری هاشمی با تأکید بر مشکلات حمل‌ونقل عمومی اظهار کرد: جمعیت مسافران در ایستگاه‌های مترو بسیار زیاد است و در ساعات اوج، مسافران حتی پس از عبور چندین قطار نیز نمی‌توانند سوار شوند. ما باید با انجام اصلاحات و افزایش راندمان، شرایط فعلی را بهبود دهیم.

وی همچنین به موضوع تبلیغات در مترو اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه شورا، تبلیغات داخل ایستگاه‌ها و واگن‌ها باید به سازمان زیباسازی واگذار شود و درآمد حاصل پس از کسر 10 درصد بالاسری، به شرکت مترو پرداخت شود. اما برخلاف مصوبه، این وظیفه به مؤسسه همشهری واگذار شده و از 167 میلیارد تومان درآمد تبلیغاتی، تنها 7 میلیارد تومان به مترو پرداخت شده است.

در ادامه، علی‌اصغر قائمی؛ عضو کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران با اشاره به قانون برنامه چهارم شهری گفت: 75 درصد این برنامه به موضوعات حمل‌ونقل اختصاص دارد و مترو باید گزارشی از عملکرد خود در زمینه احداث خطوط و افزایش تعداد مسافران ارائه کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ