پیشرفت اقتصادی و توسعه مناطق کوچک با توجه به زیرساخت‌ها

اقتصاد ایران: شهرستان‌ها و مناطق کوچک، به دلیل محدودیت در تولید یا عرضه محصولات نیاز به توجه به پایه و منابع بومی دارند تا با ظرفیت محدود خود، نقش ویژه‌ای در تولید و صادرات آن به مناطق دیگر داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان‌ها و مناطق کوچک، به دلیل محدودیت در تولید یا عرضه محصولات در سطح کلان و عدم توانایی رقابت با استان‌ها، نیاز به توجه به پایه و منابع بومی دارند تا با ظرفیت محدود خود، نقش ویژه‌ای در تولید و صادرات آن به مناطق دیگر داشته باشند.

عظیم ساقی اهل شهرستان زرآباد استان سیستان و بلوچستان است. او از سال ۱۳۸۹ در قالب گروه جهادی در تمامی عرصه‌ها مشغول فعالیت بوده و زمینه‌هایی مانند محرومیت‌زدایی و کشاورزی، از جمله فعالیت‌های جهادی ما در گذشته بوده است.

ظرفیت‌های شهرستان به سه بخش مهم کشاورزی، صیادی و گردشگری تقسیم می‌شود و عمده تمرکز آن‌ها به این زمینه‌ها معطوف است؛ از این رو در بخش کشاورزی، میوه‌های گرم‌سیری مانند موز، پاپایا و انبه، به دلیل شرایط جوی مساعد، در بسیاری از اراضی کشاورزی قابل کشت است اما متأسفانه تولید به صورت انبوه نیست تا نیازهای کل کشور تأمین شود و از واردات این میوه‌ها جلوگیری شود.

حمایت از بخش کشاورزی در راستای کاشت محصولات کمیاب، تا حد بسیاری بر اقتصاد منطقه کمک کرده و از بروز محرومیت‌های مالی جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر آن شهرستان زرآباد یکی از مناطق مناسب برای حضور گردشگران است که توجه بر روستاهای اطراف شهرستان که از جاذبه‌های خوبی برای گردشگران برخوردارند، تا حد بسیاری بر اقتصاد گردشگری شهرستان تأثیر مثبت می‌گذارد.

توسعه اقتصادی شهرستان با توجه به زیرساخت‌ها میسر است

شیلات و صیادی زرآباد پتانسیل بالایی دارد و از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است و همین مسئله، با توجه به زیرساخت‌ها، یک بستر مناسب برای پیشرفت، ایجاد اشتغال و درآمدزایی است.

شهرستان زرآباد به عنوان یک شهرستان تازه تأسیس شناخته شده است. رشد و پرورش میوه موز، از آن جهت که به دلیل شرایط آب‌وهوایی در مناطق دیگر کشور مقدور نیست، یکی از منابع درآمد مردم این شهرستان به حساب می‌آید.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ