تداوم حضور در مسابقات عامل موفقیت است/ با گلایه پیشرفت نمی کنیم

اقتصاد ایران: ملی پوش دوچرخه سواری کشورمانی بعد از حضور در مسابقات قهرمانی جهان به تفاوت فاحش تجربه و آمادگی جسمانی میان ورزشکاران آسیایی و اروپایی و لزوم مستمر حضور در مسابقات بین المللی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی لبیب دوچرخه سوار ملی پوش کشورمان که چند روز قبل در مسابقات قهرمانی جهان زیر ۲۳ سال شرکت کرده بود نتوانست با موفقیت از خط پایان این رویداد عبور کند این در حالی بود که این رکابزن المپین ایران، پس از ۱۶ سال طلسم ناکامی رکابزنان را در اتمام مسیر مسابقه المپیک را در پاریس شکسته بود.

عضو تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران، در گفت‌وگویی با روابط عمومی فدراسیون، به اهمیت شرکت در مسابقات بین‌المللی و چالش‌های پیش روی ورزشکاران ایرانی پرداخت. لبیب که اخیراً در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان شرکت کرده بود، بر لزوم حضور مستمر در این رقابت‌ها تأکید کرد.

تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان

لبیب با اشاره به دشواری مسیر و شرایط آب و هوایی مسابقات قهرمانی جهان در زوریخ، با بیان دلایل عدم رسیدن اش به خط پایان مسابقه گفت: مسیر بسیار فنی و سختی بود و بارش باران هم کار را دشوارتر کرد. اما نکته مهم‌تر این است که هیچ ورزشکار آسیایی در رده بزرگسالان نتوانست مسابقه را تمام کند. دلیل اصلی این موضوع، تفاوت فاحش در میزان تجربه و آمادگی جسمانی ورزشکاران آسیایی و اروپایی است. دوچرخه‌سواران قزاقستانی که در این مسابقات شرکت کرده بودند، به صورت تیمی و با پشتوانه تجربه حضور مستمر و بسیار زیاد در رقابت‌های اروپایی، توانستند به خط پایان برسند.

ضرورت تداوم و حضور در مسابقات بین‌المللی

وی با انتقاد از رویه گلایه عده‌ای پس از حضور در هر رقابت، بر اهمیت حضور مستمر در مسابقات بین‌المللی تأکید کرد: با گلایه کردن، کمکی به رشد دوچرخه‌سواری ایران نمی‌کنیم. ما باید در رقابت‌های مختلف شرکت کنیم تا تجربه کسب کنیم و آمادگی‌مان را افزایش دهیم. وقتی در مسابقات جهانی شرکت نکنیم، فراموش می‌شویم و UCI هم ما را جدی نمی‌گیرد.

وی ادامه داد: قهرمان سال گذشته قزاقستان در زیر ۲۳ سال جهان، امسال در رده بزرگسالان موفق نشد به خط پایان برسد، آیا باید بگوییم او تمام شده است؟ خیر. باید به ورزشکاران وقت داد و به آن‌ها فرصت داد تا تجربه کسب کنند.

نقش مهم تجربه و شناخت مسیر در موفقیت رکابزنان

رکابزن ملی پوش ایران به نقش تجربه و شناخت مسیر در موفقیت مسابقات اشاره کرد و گفت: تاثیر شناخت از جاده و مسیر را نباید دست‌کم گرفت. مثلاً یک ورزشکار تخصصش سربالایی است و طبیعتاً در مسابقاتی که به این شکل باشد، قهرمان می‌شود. اما یک قهرمان جهان که تخصصی در سربالایی ندارد، ممکن است کنار برود. ما اگر در رقابت‌های مهم شرکت نکنیم، نسبت به رقبای آسیایی که در این مسابقات حضور دارند، عقب می‌مانیم.

در مسابقات پیش رو نتیجه بهتری می گیرم

علی لبیب در پایان به برنامه‌های آینده خود اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در مسابقات پیش رو، نتایج بهتری کسب کنم.

وی ادامه داد: هر روز با آقای ویگنز در ارتباط هستم. من در چین هم در مسابقات شرکت کرده بودم و به خاطر سفرها، کمی با خستگی در رقابت‌های قهرمانی جهان شرکت کردم. تورنمنت بعدی که در آن شرکت می‌کنم، مسابقات آسیایی است در فوریه برگزار می شود. همچنین هفته آینده در تور ایران - آذربایجان حضور دارم و امیدوارم نتایج خوبی را رقم بزنم.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ