تهران مرز خویشتن‌داری و ضعف را روشن کرد/ اسرائیل به کاهدان زد

اقتصاد ایران: اسپوتنیک در گزارشی نوشت که اگر حمله ماه آوریل ایران به اسرائیل را توانایی تهران برای نفوذ به گنبد آهنین پرطمطراق تل‌آویو بدانیم، عملیات «وعده صادق ۲»، ثابت کرد که ایران دست پُرتری هم دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسپوتنیک در گزارشی با اشاره به عملیات «وعده صادق ۲» ایران علیه رژیم صهیونیستی، نوشت که تهران با عملیات ماه آوریل (فرودین) نشان داد که قادر به نفوذ به سامانه پدافندی پرطمطراق گنبد آهنین است و در عملیات وعده صادق ۲ نیز ثابت کرد که اگر تحریک شود، توانمندی‌های بیشتری در چنته دارد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد که سه پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و گفته می‌شود که چندین جنگنده اف-۳۵ نیز در تیررس این حملات گسترده بود و هدف قرار گرفت. تل‌آویو در حمله تروریستی هفته گذشته به جنوب لبنان که به شهادت سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان منجر شد، از این جنگنده‌های ساخت آمریکا بهره برد.

اسپوتنیک در تماس با چند تحلیلگر، نظر آنها را درباره حمله دیروز ایران جویا شد که به اجماع بر این باورند، تهران پس از مدتی خویشتن‌داری، قدرت نظامی چشمگیر خود را به نمایش گذاشت. ویلمر لئون، مجری برنامه «ساعت بحران» این سوال را مطرح کرد که «آیا افراد خویشتن‌داری را با ضعف اشتباه می‌گیرند؟» او در ادامه اضافه کرد که «گویا صحبت از تاکتیکی بسیار قاعده‌مند و پاسخی حساب‌شده در کار بود.»

رابرت فانتینا، نویسنده کتاب «استعمار شهرک‌نشینان در فلسطین و کشمیر» در پاسخ به این پرسش گفت: اینطور به نظر می‌رسد. گویا گاهی اوقات چنین پاسخ حساب‌شده‌ای با ضعف اشتباه گرفته می‌شود که البته پشیمانی به بار می‌آورد زیرا پس از گذشت مدتی، مشخص می‌شود که به کاهدان زدند!

استر ایورِم، نویسنده، تحلیلگر و خبرنگار مستقل نیز با این ارزیابی موافق است و یادآور می‌شود که برخی از ناظران معتقدند که این حمله قابلیت اینکه بزرگتر باشد را داشت.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیشب با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: «در پاسخ به شهادت شهید هنیه، سیدحسن نصرالله و شهید نیلفروشان، قلب اراضی اشغالی را هدف گرفتیم. چنانچه رژیم صهیونیستی به عملیات ایران واکنش نشان دهد با حملات کوبنده مواجه خواهد شد.»

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در دومین اطلاعیه پس از حمله موشکی گسترده ایران به اراضی اشغالی، نام این عملیات را «وعده صادق ۲» اعلام و تاکید کرد «باوجود اینکه این منطقه با پیشرفته‌ترین و پرحجم ترین سامانه‌های پدافندی محافظت می‌شد، ۹۰ درصد شلیک‌ها با موفقیت به اهداف اصابت کرده و رژیم صهیونیستی از تسلط اطلاعاتی و عملیاتی جمهوری اسلامی به وحشت افتاده است.»

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ