ورزشکار پاورلیفتینگ ایران به مدت ۸ سال محروم شد

اقتصاد ایران: طبق اعلام رسمی ایران نادو علی جنگی به مدت ۸ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از ایران نادو، شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با صدور رأی ویژه برای "علی جنگی" ورزشکار پاور لیفتینگ وی را به مدت ۸ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم کرد.

این حکم محرومیت ۸ ساله برای دو تخلف این ورزشکار که هر کدام شامل محرومیت ۴ ساله بوده صادر شده است.

در تخلف اول و به استناد گزارش افسر کنترل دوپینگ و در دور برگشت مسابقات لیگ برتر پاورلیفتینگ کشور که در تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۲ در شهر ورامین برگزار گردید، پس از ابلاغ (نوتیفیکیشن) به ورزشکار توسط کادر مبارزه با دوپینگ ایران نادو، وی بخش ابلاغیه فرم کنترل دوپینگ که نشان دهنده اطلاع یافتن از انتخاب و لزوم حضور در ایستگاه کنترل دوپینگ هست را امضا نمود. علیرغم تذکر چندباره به ایشان در خصوص عواقب ناشی از عدم حضور در ایستگاه مبارزه با دوپینگ، وی در محل نمونه گیری حاضر نشد و سالن مسابقات را ترک کرد. لذا تخلف از بند ۳-۲ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران محرز بوده و در راستای اجرای مقررات مربوطه، اتهام تخلف و حقوق ورزشکار (طبق ماده ۱-۸ این قوانین) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۰۸ به ورزشکار ابلاغ گردید و به دلیل عدم حضور در جلسه بررسی اولیه و عدم پاسخگویی به مکاتبات ایران نادو علیرغم پیگیری‌های کارشناسان مربوطه، شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران وی را به ۴ سال محرومیت از فعالیت‌های ورزشی محکوم کرد.

اما در تخلف دوم، واحد اطلاعات و تجسس ایران نادو طی عملیاتی در فضای مجازی (اینستاگرام)، پی به فعالیت غیرقانونی آقای "علی جنگی" و فروش داورهای ممنوعه قاچاق در صفحه شخصی خود می‌نماید که کارشناسان این واحد طی فرایندی اقدام به خرید و واریز مبلغ داروی ممنوعه به حساب شخصی آقای جنگی و همچنین دریافت بسته پستی حاوی ماده ممنوعه از طرف ایشان می‌نمایند. از این رو فعالیت غیرقانونی وی مبنی بر فروش ماده ممنوعه و قاچاق محرز و گزارش مبسوط آن به شورای صدور رأی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ارجاع شد. (تمامی مستندات مربوطه ضمیمه پرونده ایشان است)

شورای صدور رأی ایران نادو، به استناد ماده ۷-۲ و ۸-۲ قوانین ملی مبارزه با دوپینگ ایران که در خصوص تخلفات چندگانه قاچاق و تجویز داروی ممنوعه می‌باشد، این ورزشکار را ۴ سال دیگر از فعالیت‌های ورزشی محروم کرد.

با توجه به دو حکم قطعی صادره توسط ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران، این ورزشکار از تاریخ ۱۴۰۳/۰۳/۰۶ لغایت ۱۴۱۱/۰۳/۰۶ و به مدت ۸ سال از فعالیت در تمامی حوزه‌های ورزشی محروم و به پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد.

با عنایت به اینکه تبلیغات، تجویز و فروش مواد ممنوعه مصداق اشاعه دوپینگ بوده و موجب آسیب و مخاطره سلامت آحاد جامعه و همچنین خدشه به روح ورزش پاک می‌شود، از این رو ستاد ملی مبارزه با دوپینگ ایران با توجه به اقدامات غیرقانونی نامبرده (قاچاق، فروش و تجویز داروی ممنوعه)، علاوه بر محرومیت صادر شده ورزشی، پرونده نامبرده را از طریق مراجع ذیصلاح قانونی برای صدور مجازات‌های جداگانه قضائی و کیفری، پیگیری خواهد نمود.

نظرات کاربران

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

نرخ ارز

عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار خرید 24759 0 (0%)
یورو خرید 28235 0 (0%)
درهم خرید 6741 0 (0%)
دلار فروش 24984 0 (0%)
یورو فروش 28492 0 (0%)
درهم فروش 6803 0 (0%)
عنوان عنوان قیمت قیمت تغییر تغییر نمودار نمودار
دلار 285000 0.00 (0%)
یورو 300325 0.00 (0%)
درهم امارات 77604 0 (0%)
یوآن چین 41133 0 (0%)
لیر ترکیه 16977 0 (0%)
ﺗﻐﯿﯿﺮات ﺑﺎ ﻣﻮﻓﻘﯿﺖ اﻧﺠﺎم ﺷﺪ